Inlägg från: Brudiframtiden |Visa alla inlägg
  • Brudiframtiden

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Tinzi skrev 2011-10-28 21:18:52 följande:
    Samma här å då får vi NOLL hjälp av släkten/vänner :) Fixar allt själva...& tycker inte att jag snålar ngt särskilt....det enda som känns jobbigt är att behöva laga massa mat dagarna/dagen innan.
    Tinzi, vad ska ni bjuda på och hur många blir ni?
  • Brudiframtiden
    knyttan skrev 2011-11-08 20:02:27 följande:
    Hmmm jag börjar bli mer och mer inne på att göra bröllopstårtan själv...
    här finns ju flera varianter:

bakochdessert.se/nyckelord/14898

kanske browniebotten med hallon och vit chokladmousse??? Smaskigt!
    Det enda jag är lite rädd för är att det blir hemskt mycket jobb...
    Har också funderat på det. Hittade icas chokladbotten och gjorde receptet som fanns på baksidan av förpackningen med choklad och hallonmousse. Den var jättegod. Funderar på om det finns vit marsipan att köpa "färdigutrullad" att lägga över och sen köpa/fixa något att dekorera med? Vad tror ni?
  • Brudiframtiden

Hej! Var ett tag sedan jag kikade in..har en liten fundering och frågor..ni som har buffé..har ni hyrt in någon som plockar fram, sköter disk, plockar undan etc? Dessutom undrar jag om någon har erfarenhet av dj in a box...?

• Brudiframtiden
    Imke1977 skrev 2012-02-03 12:56:07 följande:
    det här är oxå lite OT men en fundering på hur ni ska göra med tårta. Jag har fått ett jättebra pris från City Gross här i Gävle som tar 30 kr/bit och då får jag vilken fyllning jag vill. Våningstårta eller vanliga.
    Frågade föresten Ica maxi som jag vet har goda tårtor. och dom tar 40-45 kr per bit/ hysteriskt dyrkt skulle jag säga!!

Men iallafall, vi ska provsmaka på lördag. Och själv vill jag ha chokladmousse och hallongrädde i. Men m2b gillar inte choklad värst.... Tips på smaker som går ihop? Jag tänker just nu lime/hallon.... eller blir det surt och surt kanske?
    På maxi där jag bor tar de 30 kronor biten för bröllopstårtorna....skiljer sig mkt tydligen!- Jag är inne på choklad och hallon...det älskar jag!!
  • Brudiframtiden
    snuttitess skrev 2012-02-04 13:30:41 följande:
    Maxi här tar 15kr biten för tårta :) Så verkar skillja sig mycket på priserna.
    Även för bröllopstårta??
  • Brudiframtiden
    Idag fyndade jag klänning! Jag har letat efter något enkelt, INTE axelbandslöst, utan släp, med spets...idag vid första (och sista) provningen hittade jag...och den var BILLIG! 1900 på rea!! Ute i gooood tid men jag är så glad!!
  • Brudiframtiden

Vi ska inte gifta oss förrän andra halvan av 2013...hittade dock min enkla klänning för 1900 nu i helgen, så himla nöjd!! Min sambo har förbjudit mig att titta på andra klänningar nu, hehe!

• Brudiframtiden

På tal om kostymer och mannens kläder, ska era män ha väst eller liknande under? Var hittar ma det isåfall? Funderar på det, ser lite festligare ut än bara kostym..Nån som har tips? är så glad att jag fyndat min klänning för 1900...riktigt bra pris!!!

• Brudiframtiden
    Tinzi skrev 2012-04-09 20:04:40 följande:
    kolla ebay fick 4 st för 850:-super snygga!
    Tack!!!
  • Brudiframtiden
    Vi gifter oss inte heller förrän nästa år, augusti/september...
  • Brudiframtiden
    Är det fler av er som ska ha endast buffé och tårta? Funderar lite på om middagen kommer att gå alldeles för fort??
  • Brudiframtiden
    Rosi skrev 2012-04-22 21:31:57 följande:
    Även vi ska ha buffe.. men vi kommer göra så att vi öppan de presenterna vi har fått innan vi ska äta tårta. man vill ju smälta maten en stund.
    Ok. Presenterna öppnar vi nog inte på festen...men man kanske borde hitta på nåt mellan mat och tårta...Tips?
  • Brudiframtiden
    Rosi skrev 2012-04-23 05:05:32 följande:
    Ska ni ha någon underhållning?? så kaske ni ska köra det...
    Så långt har vi inte kommit i planerna...förslag på underhållning mottages tcksamt...Billig sådan!
  • Brudiframtiden
    teddy skrev 2012-04-23 19:44:09 följande:
    Här e en till me samma koncept... buffé och tårta. Men jag tror också att det kan ta sin tid... Vi funderar dock på att göra något innan tårtan... typ nån slags underhållning och sen troligtvis fotografering av gästerna. :)
    Ja kanske det tar en stund...har svårt bara för att tänka mig att min bekantskapskrets spexar och håller en massa tal..men man vet ju aldrig...Om nån kommer på vad mna ska göra mellan mat och tårta så hojta!!!
  • Brudiframtiden
    Kvasthilda skrev 2012-05-30 21:00:29 följande:

Varsågod drömmer, hittade länken på En lätt korkad tipsrunda. Jättekul är den och svaren står längst ned.

Festhäftet: En lätt korkad tipsrunda

Här följer "En lätt korkad tipsrunda" att ha med i festprogrammet! :)

1. Vilken fot är oftast störst hos en människa?

2. Vilket är det största nu levande djuret i världen?

3. Hur böjs verbet "bära"?

4. Är sterilitet ärftligt?

5. Pär och Pål skall gräva ett dike. Hur brett är det?

6. Var tar den där sista strumpan vägen när man tvättar?

7. När har man gått för långt?

8. Avsluta följande mening: "Jag har aldrig varit..."

9. Om ett äpple väger lika mycket som tre plommon och en ananas väger lika mycket som två äpplen. Hur många personer räcker då fruktkompotten till?

10. 1979 satte Bertil in 5 kronor på banken. Hur mycket har han på kontot idag?

11. Ponera att du skall ut och resa. Var hamnar ditt bagage?

12. Vad är kolera?

13. En dam från Västerås sätter sig på ett tåg mot Stockholm kl. 13:00. Tåget far med en konstant hastighet av 120 km/h och sträckan är 15 mil. När kommer hon då fram?

Rätt svar:

X11 X11 22X 2212
    1. Hmmm... om tåget åkt med 150 km/h hade det blivit 1 timme. Men nu kör de bara... hmmm... tja, så där 1,5 timme?
    X. 1 timme och 15 minuter. Det vet jag med säkerhet. Jag har åkt där så många gånger så!
    2. 2 timmar och 15 minuter. Jag har också åkt den sträckan många gånger och vi får alltid vänta en timme i Bålsta!!
    1. Sjukdom av mindre trevligt slag.
    X. Tidpunkt i historien då fossila bränslen var vanliga.
    2. Hudkräm för nötboskap.
    1. Dit jag reser.
    X. Så långt bort från resmålet som möjligt.
    2. I Arjeplog. Om jag däremot skall till Arjeplog hamnar det i Finspång.
    1. 8:20 med en ränta på 2,5%
    X. Hade han satt in det på sparkapitalkonto hade han haft 13:25!
    2. 2:85 (Räknat med inflation och fasta avgifter.)
    1. Va, inga russin?! Då vill inte jag ha.
    X. Är detta en sån där trickfråga?
    2. Hmm... får man helgardera?
    1. "...på snusen. Aldrig rökat en cigarr. Halleluja!!"
    X. "...riktigt klok!"
    2. "...glad i sånna här tipsrundor."
    1. Man kan aldrig gå för långt.
    X. Jag orkar aldrig gå längre än 5-6 kilometer.
    2. Han som skrivit dessa frågor ligger j*ligt nära gränsen kan jag säga!
    1. Det är en av de konstanta naturlagarna i universum.
    X. Jag tvättar aldrig.
    2. Staffan Westerberg tar dem och gör handdockor av dem.
    1. Va?
    X. Inte bredare än två meter... kanske tre...
    2. Okey, 4m... men sen får det vara bra!
    1. Ja, självfallet.
    X. Nej, men ibland önskar man att det var så.
    2. Ja, jag har då alltid trott på renlighet!
    1. Bära — bar — burit
    X. Bära — bar — naken
    2. Bära — bar — pub
    1. En val.
    X. Två valar.
    2. Ett däggdjur som är lite större än Wales.
    1. Höger
    X. Nej... vänster
    2. Nej! Vänta... det är nog höger i alla fall.
    Tack! Fler förslag på saker att göra emellan?
  • Brudiframtiden
    augusti2012 skrev 2012-06-11 18:52:18 följande:
    Ni som har facebook.
    Gilla Idun minerals så får ni ett gratis läppglans värde 169 kr om ni gillar, delar och mailar dem er adress. :)
    Tack!!!!!
  • Brudiframtiden

Nu skakar vi liv i tråden igen...hur går det för er alla??

• Brudiframtiden

Vi ska ha italiensk buffé med följande innehåll:

Parmaskinka med grön sparris.

Apelsinmarinerad kycklingfilé med pinjenötter på salladsbädd.

2 sorters salami med brieost.

Fläskfilé Tonnato (marinerad fläskfilé med tonfisksås).

Stor kapris, marinerade vitlöksklyftor, 2 sorters oliver.

Mozzarellasallad, pastasallad, Italiensk potatissallad & Italiensk potatisgratäng.

Bröd & smör

Vin, öl och sprit blir det i tyskland här med. Bubbel och mingel innan med tilltugg, har funderat på dessa enkla hjärtkringlor bland annat:

• Brudiframtiden

Där kom bilden med....Nån som har ett bra recept?
  • Brudiframtiden

Jag har tyvärr inget recept...Hittat bilden på nätet bara, men BlomAnna hade nåt som kanske är värt att prova. Annars funderar jag på ni vet såna där oststänger man gör av färdig smördeg, ost, vispat ägg...går kanske att göra som kringlor?

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)