BlomAnna skrev 2011-10-03 08:29:53 följande:
Självklart kan man ah alkoholfritt men både jag och min blivande uppsakttar ett gott glas vin till maten så för oss känns det självklart att vi ska servera alkohol då.
Att ta festen med våra vänner före eller efter känns inte aktuellt, vi vill ju att de ska vara med och dela vår dag och vi skulle nog aldrig komma på tanken att bjuda in till fest och sen låta gästerna stå för mat eller dryck själva.
Tror ingen går på bröllop för att supa sig full, har aldrig varit med om det och är verkligen inte orolig för att det ska hända på vårt bröllop heller.
Jo, för enligt dig lät det som att jag menade att man bjuder in till privat fest och tvingar gäster att köpa alkohol och mat. ? & att de sedan inte ska komma på bröllopsfesten. Var inte riktigt så jag menade...
Jag menade att man har bröllopsfesten som planerat och bjuder in de man vill, men att man på bröllopsfesten inte serverar alkohol (vilket blir betydligt billigare)
Sen kan man istället för att servera alkohol på bröllopsfesten, ha en "vanlig" fest hemma och bjuda in de närmsta vännerna. Dansa, dricka och ha skoj! :) Antingen före bröllopet, eller efter för att fira :) Så slipper hela släkten vara med bland festandet. :P Och hur ofta betalar man alkohol till alla sina vänner då man har en "vanlig fest?" aldrig, de tar ju alltid med eget dricka :)
Och nej, tror inte heller att folk super sig fulla på bröllop. MEN det kan hända, och sedan är det en onödig kostnad tycker JAG att lägga ut så pass mycket pengar på något som inte spelar så stor roll. Man kan ju få en lika fin bröllopsfest utan alkohol :)
Finns ju 100 000 andra dagar att dricka vin till maten på :)