Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Lillis82 skrev 2011-11-04 19:50:23 följande:
Hej på er, har följt den här tråden ett tag då jag VÄLDIGT gärna vill komma ner i en budget på under 40 000kr. Och måste bara fråga er som gör maten själva. Hur har ni planerat det? gör ni maten flera dagar innan? Serverar ni sen eller har ni buffé, vad lagar ni för mat?
Jag vill ju helt inte behöva tänka på något dagarna före och under bröllopet (är ett kontrollfreak så lycka till med det) men skulle vilja veta hur ni löst matfrågan på ett bra sätt. Vem som fixar det under dagen osv.. hoppas jag fick fram min fråga och att någon kan ha ett svar till mig som kan underlätta min planering och budgetering.
Ha en bra kväll!!
Hej! Vi gör krämig pastasallad dagen innan på plats i lokalen. Kycklingspett ska vi göra några veckor innan och frysa in (värms sen i ugn samma dag) potatis kokar vi 2 dagar innan, och gör i ordning (potatisssallad) dagen innan i lokalen den med. Sen tomat & mozzarella sallad gör tjejerna som ska jobba på mitt bröllop, de gör även enklare snittar som jag gör röror till dagen innan (de lägger bara ut klägget på brödet liksom) tror det blir bra, jo rökt lax ska vi ha, det är ju bara att ställa fram..också ett kontrollfreak så får se hur det går.
Kan inte tänka på annat än bröllopet och det är 6 mån kvar ;)