Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Ja visst får man göra som man vill och kuvertavgifters vara eller icke vara hör ju inte hemma i denna tråd egentligen,men det blir ju knas att säga att man har en budget på 40 000 när gästerna betalar sin egen mat om du förstår hur jag menar?
Sen tycker jag väl knappast att 1 av 5 bröllop är vanligt, men men det är ju relativt. Jag har aldrig varit på ett bröllop med kuvertavgift. Kanske skiljer det sig mellan olika delar av landet vad vet jag. Jag skulle bli upprikitgt förvånad om någon i vår bekantskapskrets bjöd oss på bröllop och hade kuvertavgift.
Jag tycker inte det blir knas, men det är ju vad jag tycker.
Jag menade inte att 1 av 5 bröllop är vanligt. Ville bara poängtera att jag varit på ett med kuvertavgift, och att det är vanligt bland vår vänskapskrets att ta kuvertavgift. Jag ser inget fel i att ta det, då jag kan tycka det är skönare att betala för sig än att måsta söka en present som sedan ändå står och dammar på någon vind.
Jag var emot kuvertavgifter tidigare, men jag mognar också och anser nu att det är helt okej! Man ändras som person ibland :)