• stormhelen

Respektera övriga brudpar...

Men herre gud vad respektlöst!

Man tror ju knappt sina ögon när man läser detta. Hur kan folk bete sig så där?!

Det är så skamligt av dem, har de inget samvete alls?

Tycker så synd om dig, något sådant här vill man ju inte ska hända på sin bröllopsdag.

Hoppas att resten av er dag blev bättre än vad den startade iaf.

• stormhelen
    Chicita skrev 2012-12-08 16:39:38 följande:
    Vi fick en toppendag stormhelen Glad

På sätt och vis tack vare detta, för eventuella andra missöden bleknade ju i jämförelse Glad
    Men jag tycker att det är tankeväckande, för saker som man själv inte tycker är så farliga (gå in och låna toan, kika runt lite osv) kan vara en stor grej för någon annan.
    Mina kollegor skulle ju ha gått på vigseln dom också, men vågade inte gå ifrån då det var okänt folk i lokalen.

För mig så gör detta att jag tänker mig för lite mer.
    Jag skulle i och för sig inte betett mig som dom från första början, varken brudparet, fotografen eller deras gäster... Men just det där att man inte är ensam på sin dag (för det mesta) tycker jag är tänkvärt. Så man behöver kanske planera utifrån det också... 

Skönt att höra att er dag blev bättre iaf. Solig

Ens bröllopsdag betyder ju så mycket för en, och det är något som man har längtat och sett fram emot.

Ja, det är absolut tänkvärt.

Det är alltid nyttigt att försöka tänka sig in i någon annas situation för att vidga sina vyer och för att undvika konflikter eller tarvligt uppförande.

Men ibland undrar man hur folk tänker, som i detta fall. Man kan ju tycka att det andra brudparet och fotografen borde ha haft förståelse och inblick i att ni bli arga då de "inkräktar" vid kyrkan då ni har bokat tid för vigseln samt att de går in och strosar runt och beter sig illa i er bokade lokal. Väldigt konstigt att de gick in där överhuvudtaget då de väll knapast bokat den efter er så att säga.

Det kan vara bra att ha i bakhuvudet som du säger den dagen man själv gifter sig. Men jag skulle aldrig bete mig på ett sådant vis. Visst ett toalettbesök och amning är väll okej, men jag skulle ha frågat först om det var okej, just för att det skulle kännas som att man inkräcktar och man inte har "behörighet" att gå in där då det är någon annan som bokat lokalen och håller på att fixa inför festen.

Det enda jag känner mig ororlig över när det gäller vår egen vigsel (vi har den sista tiden föör vigsel den dagen) är att de brudparen som vigs innan oss har blivit sena till sin egen vigsel så att det blir försjutningar på vigslarna som är efter. Jag vet inte vad kyrkor brukar ha för policy om ett brudpar är sena, om de då måste korta ner sin vigsel så att deras sena ankomst till kyrkan inte går ut över de brudparen som bokat kyrkan efter dem?

Tråkigt för dina kollegor som misade vigseln.

Svar på tråden Respektera övriga brudpar...