Respektera övriga brudpar...
Vi ska också gifta oss i en kyrka som har tre tider på lördagar och vi är sist. Vi har även bokat församlingshemmet som ligger bredvid, och det hoppas jag att de andra respekterar.
Eftersom att vi är sist så är risken att vi stör någon mycket liten då vi även ska fotograferas efter vigseln och inte innan.
Jag är dock förvånad över att två andra par har bokat samma dag men inte bokat församlingshemmet, för detta är en liten by med väldigt få lokaler. Hoppas bara att de förstår att man ska boka så vi inte kommer tillbaka till en lokal full med folk! Haha, då kommer nog bridezillan i mig fram fortare än kvickt! (I din situation hade det nästan funnits risk att den andra bruden fick gifta sig med en färsk blåtira i ansiktet då jag har stora problem att hantera stress, så jag hoppas verkligen att det flyter på bra på våran dag)
Jag tycker att det är en jättebra tråd i alla fall, det kanske kan få vissa att tänka efter lite. Exempelvis så kanske det finns någon som inte tänkt på att de kanske inte ska fota i kyrkporten om de inte vet när pågående vigsel är slut osv.