Chicita skrev 2013-06-10 15:47:31 följande:
Känns som om det är dags göra ett nytt försök att damma av min "kan man verkligen-tråd" (spinoffen av "kan jag gå in med min blivande i kyrkan")
Ja, det kanske är dags
Chicita skrev 2013-06-10 15:30:21 följande:
Oh yea... en konspiration mot oss med lite större "bagage"
Jag tycker att vi ger Alyllyra i uppdrag att undersöka detta på nästa resa och ta reda på hur dom ser på tjockisar och deras policy med "extra bagage" och den där "övervikts-boten" man tydligen kan få...
Alltså om jag vill ta en extra kakbit till kaffet innan jag kliver på planet (eller tja en extra kakbit till varje kopp kaffe sista året innan resan) så ska jag väl inte behöva böta för övervikt?
jag menar... det är ju inte viktväktarna
Ok, jag ska kolla upp detta! Kan nog dröja ett tag till min nästa resa dock, känns som att jag har rest så det räcker för ett helt år på den senaste veckan (sammanlagt 10 flighter på 6 dagar... puh!)
Kan ju tilläggas också att om man googlar på "nedfällt armstöd flygplan varför?" och liknande så kommer en fruktansvärt otrevlig disskusion ang. att tjocka borde köpa två säten på FamiljeLiv upp som första träff. Och jag kände bara "vad snällt BT är i jämförelse!".
passionsblomman skrev 2013-06-10 15:42:44 följande:
Ja-nu vill jag veta varför det är sådär med armstöden! Någon anledning måste det ju finnas.
Man kanske skulle starta ett flygbolag med "Slim-fit-only"-om man anpassar det efter modellideal och anorektíker, skulle man ju få in typ dubbelt så många resenärer som i ett vanligt plan. Då tjänar man ju mer på varje flight. Och så behöver man inte servera någon mat-för ingen får ju ändå äta något. Och man kan sälja speciella pulverdietspåsar till skyhöga (höhö) priser...
Jag är på att investera i detta! Måste ju bli en omedelbar succé! Man kanske kan balansera flygplanet genom att sälja ett visst antal säten där bak som är extra breda för de riktigt tjocka? Då kan man tjäna in det man förlorar på utrymmet de tar upp iom att man har så många extra stolar där framme för de pinnsmala. Och det borde ju alla vara nöjda med! Eller?