Inlägg från: Soon Mrs Kamprad |Visa alla inlägg
  • Soon Mrs Kamprad

Provuppsättning - vad tycker ni?

Tjejen som ska fixa mitt hår, smink och naglar på mig och mina tärnor kom hem till mig i götet och vi gick igenom allt i minsta detalj hur jag ville ha det och detta är resultatet. Jag är så väldans nöjd. Ville ha det lite halvt uppsatt bara. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Provuppsättning - vad tycker ni?
  • Soon Mrs Kamprad

glömde ju lägga till bilden men här är den, såhär ska mitt hår se ut på min stora dag
  • Soon Mrs Kamprad

Tusen tack. En tjej från Halmstad, Gizela heter hon. Beauty By Gizela finns hon på. Jag är så nöjd och kan äntligen känna mig lugn nu när allt börjar falla på plats inför min stora dag

• Soon Mrs Kamprad

Aärnnika: Man kan ha det såhär fast att det är kortare

• Soon Mrs Kamprad

Annika ska det ju givetsvis stå

• Soon Mrs Kamprad

Ber om ursäkt för sena svar, har inte varit inne här på ett tag.

Januaribruden: För att fixa denna frisyren så vet jag att hon använde plattång, locktång, hårnålar och olika spray bl hårspray, glans osv. Vet inte exakt men du kanske kan skriva till henne och fråga?

Stjärnfall: Jag har ganska så tunt hår egentligen men tjejen som gjorde håret på mig fick det att se jättetjockt och vackert ut. Inget löshår behövdes heller, hon var sjukt duktig och supernoggrann. Kan varmt rekommenderas.

Jag betalade ett pris på 2900kr och då ingick naglar i gele, brudmakeup och håruppsättning och konsultationen ingick i priset. Och så fick jag stå för bensinkostnaden för hon bor inte där jag bor utan längre ner i Sverige men hon åker runt och stylar brudar.

• Soon Mrs Kamprad

070831: Jag skickar ett privat mail till dig!

Stjärnfall: Hon arbetar i stockholm med vet jag, hon åker ut i hela sverige och även norge/danmark har jag för mig.

• Soon Mrs Kamprad

Jag har precis som på bilden, både färg och vi gjorde denna uppsättningen. Det var denna bilden jag hade med mig, jag har aldrig sagt att det är jag på bilden och när ni berömmer frisyren och färgen så är det vä klart att jag säger tack då jag själv kommer ha det sådär.

Och jag gör mer än gärna reklam både för hon som färgar mitt hår och hon som gör min uppsättning mär jag är så pass nöjd som jag är, tycker inte det är något fel med det. Men förlåt att jag inte skrev att det inte var jag på exakt den bilden.

• Soon Mrs Kamprad
    Silketuss skrev 2011-11-08 16:43:47 följande:
    Ojdå, det var riktigt fult gjort av tjejen som försökte göra reklam på det där sättet. Nu, när hon är avslöjad, antar jag att hon ångrar sig bittert, för hon har ju gjort bort sig riktigt ordentligt. Jag skulle aldrig anlita henne iaf. Hon har ju visat vad hon går för på det allra sämsta sättet man kan. 

Slutsats: man ska alltså akta sig för tjejen som påstås ha gjort den här frisyren, eftersom hon inte lyckas göra så bra uppsättningar att hon hittat en enda bild hon vill sätta ut, och som hon inte stulit från nätet. Glasklart!?

Varför var det fult av mig att rekomendera någon som gjort mig fin? Förstår inte vad det är jag är avslöjad med eftersom jag aldrig skrev att det var jag på bilden, men jag skrev ju såklart inte heller att det inte var jag. Hade som sagt med mig denna både till frisören som färgade håret på mig och till hon som gjorde frisyren och jag fick nästan exakt likadan färg och frisyren är densamma.
  • Soon Mrs Kamprad
    Hanna och Petter skrev 2011-11-08 19:21:03 följande:
    Men då borde hon cäl inte lagt till (C) och sitt namn över bilden som för att visa att det är hennes? Så att ingen "snor" den... 
    Det har du helt rätt i!
  • Soon Mrs Kamprad

Jag fick vattenstämpeln här på  BT och jag ber som sagt om ursäkt ifall jag vilseledde er men som sagt så ÄR DET INTE JAG PÅ SJÄLVA BILDEN utan jag har bara likadan hårfärg och frisyren kommer att vara densamma. Vet någon hur man tar bort bilden så att jag kan klippa bort vattenstämeln?  Eller kan man endast ta bort vattenstämpeln? (Är inte så insatt i sånt där)

• Soon Mrs Kamprad
    Chicita skrev 2011-11-09 13:11:44 följande:
    Men varför säger du att "detta är resultatet" och visar en bild som inte är på dig i så fall?
    Varför inte visa en bild på det som faktiskt var resultatet av provuppsättningen?
    Jag har lite svårt att greppa det...

-Så här tänkte jag ha mitt hår-
    eller
    -Jag hoppas att mitt hår kommer att se ut så här-
    då hade jag fattat att bilden inte var på dig. Men inte när du skriver att "du har varit och gjort en provuppsättning och så här blev resultatet" och sen lägger upp bilden.

Att du sen rekommenderar den som gjort provuppsättningen efteråt, där man ju då berömmer frisören baserat på bilden (på en frisyr hon inte gjort) är ju faktiskt falsk marknadsföring.

Om du vill ändra något i tråden så får du vända dig till moderatorerna. Dom kan hjälpa dig att ta bort bilden eller ändra i inläggen / ta bort inlägg eller hela tråden.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel ibland. Men här ser inte jag något oavsiktligt fel, utan jag tycker att det är tydligt att det är gjort med avsikt just eftersom du har skrivit som du gjort och rekommenderat en frisör baserat på någon annans arbete...
    Jag hoppas att jag har fel, men jag tror faktiskt inte det... 
    Jag förstår nu i efterhand att jag borde skrivit klart och tydligt att JAG HAR VARIT OCH FÅTT PROVUPPSÄTTNING UTIFRÅN DENNA BILDEN OCH DEN BLEV VÄLDIGT LIKT. Just då så tänkte jag bara visa er hur jag skulle ha det och eftersom det var denna bild jag hade med både till frisören och frisyrmakarn och hade den sparad i datorn så lade jag upp den, tyvärr. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort tyvärr för då hade jag skrivit det.
  • Soon Mrs Kamprad

Jag är inte insatt i vad hon har för utbildningar huvudsaken är att jag var fin i håret. Sen vad hon har på sin sida har väl ändå inte någonting med mitt hår att göra. Jag orkar ibte tjöta om detta mer nu. Jag bad om ursäkt ifall jag vilseledde er det är vad jag kan göra.

• Soon Mrs Kamprad

Ewaulrica: Jag la ut en bild som skulle visa hur jag kommer att ha mitt hår och ville höra andras åsikter. Varför ska jag ta från den hemsidan när det är som på bilden jag la ut som jag vill ha? Trodde denna sidan var till för att få inspiration osv inte en sida där man hackar på folk som bett om ursäkt för en bild som var vilseledande.

• Soon Mrs Kamprad

Tack jag uppskattar att du inte också hackar på mig

• Soon Mrs Kamprad

Jag ber om ursäkt för bilden och allt till ALLA som trott att det var jag på själva bilden när det jag egentligen ville visa var vilken frisyr och färg det var! Jag borde inte lagt ut bilden som jag sj hade som inspiration det har ni rätt i men tycker att det är oshysst av er att sitta och hacka på mig som att jag gjort något horribelt! Jag gjorde ett litet misstag, men det ger er ibte rätten att mobba!!!

• Soon Mrs Kamprad

Tro mig jag HAR läst dom och jag VET nu och aldrig mer att jag lägger upp en bild här! Har lärt mig min läxa. Jobbigt att ni ska vara så på bara.

• Soon Mrs Kamprad

Nej men när jag la upp bilden så väljer man ju om de ska vara stämpel å jag gjorde misstaget att välja det. Nu i efterhand har jag läst och förstått och detta kommer inte hända igen men ni vill säkert det så ni kan fortsätta hacka på mig fast att jag förklarat o bett om ursäkt.

Svar på tråden Provuppsättning - vad tycker ni?