• SannaV

HJÄLP! Festlokal för större sällskap i Eskilstuna sökes

Hej alla bröllopsplanerare! :)
    Jag och min fästman planerar bröllop för Augusti 2012. Vi har dock ett stort problem. Vi hittar ingen lokal och jag vågar inte boka kyrka förrän jag vet att det löser sig med den frågan.
    Är det någon i Eskilstuna-trakten som har vetskap om en större festlokal??
    Vi har en gästlista på ca 170 pers. Jag räknar med bortfall men det kommer säkert minst 150 pers.
    Hittar ingen bra lokal där jag inte behöver köpa hela "konceptet" med mat/dryck och allt.

Är det någon som har några förslag?
    Verkligen tacksam för svar!

• Svar på tråden HJÄLP! Festlokal för större sällskap i Eskilstuna sökes
  • viqueur

Det enda jag vet som tar in så många är sundbyholm Slott.

• Chicita

De flesta ställen jag har känt till i Eskilstuna har antingen lagt ner eller så är dom för små (eller restauranger där man inte kan ta med egen mat och dryck).

Hur ser det ut på Djurgården nuförtiden? Har för mig att dom hade en rätt stor lokal där, men det kanske bara är restaurang nu?
    De flesta bygdegårdar som finns brukar ju inte ta in mer än 100-120 pers max så det är lite litet för er.

Beroende på vilken typ av bröllop ni vill ha så kanske ni kan få tag i någon som har en tom hö-lada eller liknande där ni kan hålla festen annars?
    Lycka till hur som helst

• sagoprinsessa

Kan inte ge mer råd än de tidgare, sundbyholms slott kanske har eller som Chicita säger, kanske någon lada om ni har det temat?

Förstår att du har problem, ska ockås gifta mig i Eskilstuna och jag tyckte att det var svårt att hitta till 125 personer, förstår att 170 kan bli svårt. Hoppas att du hittar något! 

• SannaV

Jag fick leta med ljus och lykta för att hitta en lokal och det tog mig "bara" tre månader att göra det.
    Det fick bli Barva bygdegård och deras danshall som tar in ca 200 pers. :)
    Känns riktigt bra eftersom vi ville ha en lokal där vi inte behöver beställa mat och dryck också. Det enda negativa med den är väl att den ligger så långt ute i skogen. Men det kan ju vara mysigt det också. ;)

Tack ändå för hjälpen!! :)

sagoprinsessa; vart hittade ni en lokal?

• sagoprinsessa

Härligt att du hittade en lokal! Glad

Vi bantade ner vår gästlista till 110 och tog Lista, blev smidgast så eftersom vi ska gifta oss i Öja kyrka som redan ligger lite utanför, blir så mycket åkande annars.

• Fia1985
    SannaV skrev 2011-12-21 22:14:49 följande:

Jag fick leta med ljus och lykta för att hitta en lokal och det tog mig "bara" tre månader att göra det.
    Det fick bli Barva bygdegård och deras danshall som tar in ca 200 pers. :)
    Känns riktigt bra eftersom vi ville ha en lokal där vi inte behöver beställa mat och dryck också. Det enda negativa med den är väl att den ligger så långt ute i skogen. Men det kan ju vara mysigt det också. ;)

Tack ändå för hjälpen!! :)

sagoprinsessa; vart hittade ni en lokal?

Hej vet att detta var ett tag sen, men ska gifta mig och letar lokal. Hur mycket fick ni betala för barva? Och blev det bra? Har dom catering? Väldigt tacksam för svar!
  • SannaV

Hej, Jag är ledsen.. Har inte varit här inne på ett tag. Vi betalade 3000 för hyran av lokalen. Det finns ingen catering där, varken mat eller dryck. Men för där kan jag faktiskt rekommendera sundbyholms travbana (Grimman). Blev riktigt positivt överraskad, de gjorde ett jättebra jobb med vårt bröllop och alla var jättenöjda. För vår fest blev Barva alldeles perfekt. Vi fick sommarens sista varma dag och hade verkligen turen på vår sida med vädret. :) Hur många kommer i att bli på er fest?

Svar på tråden HJÄLP! Festlokal för större sällskap i Eskilstuna sökes