Någon mer vars bekant "tävlar" och jämför bröllop hela tiden? Hur ska man tackla det?
Vi gifter oss i höst jag och min sambo.. En tjej som är en bekant till mig (jobbar med min mamma) gifte sig nu i sommar och hon är SÅ anti vårt bröllop så det är riktigt äckligt..
Den här tjejen vi kan kalla henne X är på mig hela tiden när vi ses och är otrevlig och klankar ner på våra val inför bröllopet, vi har många gemensama bekanta och dom kommer till mig och berättar att X har frågat mycket om vårt bröllop och förhört dom riktigt om budget och antal gäster mm.. Jag kan liksom inte förstå vad hon håller på med? :S
Några grejer hon sagt:
1: min klänning är för enkel och "tantig" ångrar att jag visade den så klart nu i efterhand..
2: jag har ingen bra relation till min pappa eftersom jag inte vill att han ska leda mig in i kyrkan, det säger hon till andra men inte till mig. Gör mig JÄTTE ledsen för jag älskar verkligen min pappa och vi har en jätte bra realtion och har alltid haft men jag vill gå in med min blivande man!!!!!
3: Vår fest kommer vara tråkig eftersom vi inte ska ha så mycket alkohol, vi dricker inte mycket alkohol och det kommer många barn då tycker vi att det räcker med brudskål+öl/vin till maten och aveq till kaffet..
4: hon fattar inte hur vi har råd med bröllop för vi är studenter och bor i eget hus.. hon har här dragit slutsatsen att vi "får" allt från mina föräldrar.. (själv bad hon MIN mamma om hjälp med deras bröllop inte pengar men andra saker och det skulle fixas gratis)..
5:antal gäster, vi ska ha ca 50 gäster vi ville ha det litet så vi kunde göra det bättre för dom som kommer hellre än ha 100 gäster och bjuda på utspädd ärtsoppa liksom ;)
Ja the list goes on and on, hon frågade min bästa vän hur vi har råd? min vän sa då att dom har köpt saker pö om pö sedan dom började planera då hade hon svarat typ "det kan ju inte vara så länge dom gjorde ju slut i sommras" och då syftar hon nog på att jag och sambon bråkade förra sommaren och jag ändrade till singel på facebook för jag var sur och tvär (moget jag vet) sen löste vi det en timme senare (som man brukar när man bråka typ) men jag loggade in på facebook först två dagar senare och då skrev jag typ bara "Lugna ner er vi har inte gjort slut, det är bara facebook".. men nu får hon det att låtasom vi verkligen gjorde slut.. :S
Hon klankar ner på det mesta, att vi inte ska läsa egna löften.. att vi inte vill ha bestman eller tärnor med oss framme i kyrkan.. jag fattar inte hennes problem..
har ni andra någon som ska vara värsta bridezillan och jämföra hela tiden och backtrasha ert bröllop? jag vill säga till henne att nu får du tagga ner men det går inte hon jobbar med min mamma..
hon är absolut INTE bjuden på vårt bröllop men hon kommer säkert till kyrkan enbart för att spionera :S
Hur ska jag orka med henne och hennes negativitet? :S
Hon frågar alla bekanta om allt om vårt liv det är inte bara bröllopet men mest det så klart..