HJÄLP TACK :-) Kan ni hjälpa mig lägga ordning på min info i mina inbjudningar TACK :-)
Hej, jag sitter och mallar på inbjudningskorten, då de måste gå iväg om en månad.
Jag har aldrig fått en inbjudan så har ingen koll.
Kan ni hjälpa mig formulera / lägga upp hur jag ska få in dessa saker och var?
* självklart, namn,kyrka,lokal efter, datum,tid, kavaj.
* vi vill ha kuvertavgift på 200kr ist för presenter. Detta har jag skrivit en liten förklaring på och undrar därför om jag ska skriva kuvertavgift ist för presenter på själva inbjudningsmallen och ha infon angående det i informationsbladet eller om jag inte ska ha med avgiften där alls utan bara i infobladet?
* Vi vill ha 18års gräns. ska det stå med där?och samma där - ska vi ha förklaringen i infobladet?
* Vi ska ha buffe med exotisk planka och gratäng. ingen tre rätters så alltså. SKa man formulera det på något vis? hur? och var ska jag ha det. på inbjudan eller infobladet? Sen kanske lite fika och även tårtan då?
* Vi ska även ha en hemsida med info. man kanske kan skippa infobladet och bara ha den infon på hemsidan?
* Vi ska väl inte ha nån rejäl fest efteråt med dj och massa sprit så sätt. men förmodligen spela musik från egna skivor och kanske ha en egen köpbar. Var ska vi formulera in det och hur ska vi få in denna infon så de inte tror det blir 3rätters, massa sprit och fest? Men ändå att de inte tror det är en lätt mottagning liksom. VI ska ju ändå fira rejält på vårt vis
* Hmm, är det något jag glömt
Hur såg era inbjudningar ut helt enkelt och vad hade ni på hemsidan/infobladet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 21:32
JAg glömde fråga..hur stora brukar inbjudningarna vara när man skickar dom? ska göra egna och vet inte vilka storlekar på text och papper man ska ha.
OM man gör egna, brukar det ändå räcka med ett frimärke tro