• malli716

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Till min mors bröllop gjorde jag dessa askar som stod vid varje kuvert på borden. Askarna är ca 4x4cm. Locket är vikt av scrapbooking-papper, ett mycket tunt, vitt sidenband med små hjärtan på som är fastsatt med en tunn tejpremsa (från en scrapbookinbutik) och ett hjärta i plast. Botten är vikt av vanligt vitt papper. Inuti finns guldfärgat silkespapper och en chokladlikör-tryffel med vit choklad från Karamellkungen (från "premiyum-sortimentet" som finns i en del livsmedelsbutiker) Mycket uppskattat bland gästerna!

• malli716
    Kakan 81 skrev 2012-12-04 16:58:02 följande:

Inbjudningskort och festprogram i färgtema grönt och vitt samt lite guld och silver. Vi tänkte guld först men kom på att silver blir finare till dukningen.

Grymt snygga! Jag tycker det gröna pappret var väldigt fint, det skimmrar lite va? Var har du köpt det?
    aerikaandersson skrev 2012-12-04 18:04:25 följande:
    Vilken härlig tråd! Och jag har inte tagit mig igenom alla svaren än Glad .
    Har säkert mer på g senare, men just nu är det enda som är klart och levererat dessa Save-the-date-"korten" som vi tyckte var lite fyndiga.
    Ivägskickade i hemmagjorda kuvert av tapet! Jag skrev bara ut etiketten och klistrade på disketten.
    Nästan alla har trott att själva inbjudan fanns på själva disketten och jagat upp en gammal dator för att kunna kolla. Kul! 

Så fantastiskt rolig idé!
  • malli716
    Mandala skrev 2013-01-24 14:16:54 följande:
    Jag funderar lite...vill pyssla något till inbjudan och har nu köpt spetstejp som jag skulle vilja sätta som vimplar på inbjudan i botten (som bilden visar). Nu har jag bara klippt och klistrat lite slarvigt  från vad jag hade närmast mig i pappersväg. Ser det konstigt ut tror ni eller kan det bli fint? Inbjudan tänker jag mig nog på vitt papper med olika typsnitt och text i olika stl. Jag har även funderat på om jag ska slå om inbjudan med tårtpapper. Men har inget hemma så kan inte testa om det funkar ihop eller om det blir för mycket. Vanligt kökssnöre som kommer användas till vimplarna.
    Jättefint och väldigt roligt för jag håller på att pyssla med ungefär samma grej till inbjudningarna men jag använder washi tape (papperstejp) istället för spetstejp till vimplarna. "bara" 70st kvar, phu!Tungan ute
    Håller med Chicita om att tårtpapper blir kaka på kaka. Dessutom är det lurigt att få till. Jag har försökt men hade svårt att få till det snyggt. Idén med borderpunch låter istället bättre och ffa smidigare tycker jag.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)