• Sjörå

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

purpleflower skrev 2012-09-19 20:12:58 följande:
    Här är vår gästbok som jag pysslade ihop omslaget till. Samma papper, sidenband och färg och stil på texten som vi hade på våra inbjudningskort Glad

Snyggt. Jag är verkligen trögtänkt ibland. Trodde det var den ihoppysslade gästboken på vänstersidan och inbjudningskorten på högersidan och tänkte: Men det är ju inte alls samma färg och inget band heller. Men så såg jag att det stod Gästbok på den till höger och då kopplade jag.
  • Sjörå
    Laures skrev 2012-09-26 22:51:28 följande:
    Kan man skriva så här? Obestämd

Är det fult att man ser lite vitt i texten. Eller är jag bara nojjig??

Jag hade behållt texten Save-the-date och tagit bort att de ska spara datumet. För min del har jag väldigt svårt för uttrycket Spara datumet. Vaddå spara, i en låda då eller? Det borde heta reservera datumet. Eller boka in datumet.

Så jag hade skrivit Save-the-date

Den 10:e augusti 2013 gifter vi oss så boka in datumet redan nu.

Det blir lite svårläst med vit bakgrund men det kan hända att det bara är på dataskärmen som det är svårt. Skriv ut ett test och se hur det blir.

• Sjörå

Burre: Jag hade skrivit Välkommen att närvara vid vigsel. Inte på vigsel som det står.

Om inbjudan ska skickas till fler än en person skulle det kunna stå Välkomna. Fast det är ju bara en smaksak.

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)