• lurigmumin

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Chicita skrev 2013-01-22 21:23:55 följande:
    Om du vill använda ett riktigt kraftigt papper så kan du göra inbjudningskortet i två steg.
    Använd antingen samma typ av papper om det ska se ut som om det bara är ett enda lager, men skriv ut på ett tunnare och limma ihop med det tjockare sen.
    Eller lämna en liten bit runtomkring som en "ram" när du klistrar dit det tunnare pappret (då är det snyggt om det är två olika papper) 
    Precis så som Chicita beskriver gjorde jag våra. Det vita pappret är med lite struktur och lite lite tjockare än vanligt skrivarpapper. Funkar bra i skrivaren. Bakom ligger ett tjockt lila papper, cardstock 12"x12" som är tillskuret med skärmaskin.

• lurigmumin
    Camben skrev 2013-01-23 09:35:27 följande:
    Tack Chicita och lurigmumin (vilka härliga användarnamn förresten :) Jag misstänkte det, men man vet ju aldrig ;) Flera inlägg säger att det är dyrare att fixa allt själv, men ska ändå köra på det - då får man ju precis vad man vill, och jag kommer inte ha föööör mycket tingeltangel på våra grejer så det kan inte bli så mycket dyrare, utan det viktiga är att allt går i en enhetlig färg, form och stil. Dock har vi inte ens bokat lokal än (haha) men detta är ju det roligaste!!! Återkommer med bilder när jag är igång.
    Jag gjorde en snabb jämförelse på Calligraphen och kom upp i ca 1800kr för kort som ungefär skulle motsvara våra och så mycket är jag inte uppe i med allt materiel till de jag gör själv men visst kostar det lite. Vill man bara ha enkelt tryck finns det ju säkert biligare sätt men jag tycker det är lite kul att göra. Vi har ju två kort i det vita kortet med fickan och det skulle ju antagligen bli ännu dyrare om vi beställde, jämförde med bara ett och vanligt kuvert. De kort jag gör är inte så mycket på förutom papper och band :) är inte heller så förtjust i glitter, tingetangel och hjärtan utan färg va det viktiga.

Vi har en bra pappersaffär här i stan som har kostnadsfri rådgivning. Jag köpte såklart mycket materiel där sen men även lite på nätet, mest tejp och kuvert. Affären är dock inte så mkt dyrare än nätet plus att man får otroligt bra hjälp! men har man bara panduro där man bor bör man nog göra nätbeställning för där skiljer det massor!

• lurigmumin
    fayefaye skrev 2013-05-14 22:14:31 följande:
    Pysslat med massa små sockerblommor till tårtan :)
    Måste bara fråga vad du har för utstickare och veiner till de blommorna! Och om du har färgat sockerpastan själv?

De var verkligen superfina och färgen är helt fantastisk! 
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)