• xMariax

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Jag har än så länge inte kommit igång ordentligt.. Men idag satt jag och min tärna och fixade i ordning denna; en anteckningsbok för bröllopet där jag och min blivande man planerar att skriva ner checklista, inbjudna personer, allt vi handlat med priser etc etc..

• xMariax
    fayefaye skrev 2013-02-12 23:23:29 följande:
    Vilken fin bok!
    stormhelen skrev 2013-02-13 10:29:59 följande:

Jätte fin bok! =D

Har ni gjort den helt själva, med pärmen och inlagorna?

Eller köpte du en "färdig" bok som ni dekorerade?

Tack så mycket! Vi köpte denna: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303012-Pads-Block/1/264398-Spiralalbum-160x220-mm
    Klädde den sedan i ett vanligt svart tyg (klistrade fast) och ett vitt spetstyg. Tärnan hade detta hemma så tyget behövde vi inte köpa. Sen klippte jag bara ut en bit gammalt papper och skrev på med svart tusch.
    Vi köpte även pappersblommor: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3040-Tillbehor/304045-Pappersblommor/1/653074-Pappersblommor-8-st-vit och klistrade på dem och bandet: www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4030-Snore-Band/403040-Organza/1/029214-Organzaband-12-mm-5-m-ljusrosa (tror jag) och så tillslut klistrade jag på: www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3030-Papper/303040-Praglat/1/361046-Designark-emb-sirliga-hjartan på insidan för att dölja de fula kanterna från tygerna.
  • xMariax
    stormhelen skrev 2013-02-13 18:38:22 följande:

Tack för all info! =D

Jag sitter och håller på aoch ritar en sagobok om hur vi träffades och vårt gemensammaliv. Sagan kommer att avslutas med att vi gifter oss.

Har funderat och funderat hur jag ska få till själva boken. Det hade varit roligt med en "hard cover" så att säga.

stormhelen skrev 2013-02-13 19:01:30 följande:

Vet du hur mycket det kan kosta?

Vart hittar man en sådan?

Spännande! :D Testa att googla ''Tryck egen bok'' eller liknande så kommer det massor med företag upp. När jag kollade upp det så brukade det kosta runt 300:- (sen beror det ju på format/antal sidor/färg eller gråskala etc)
    Har du problem att komma på en framsida så kan du höra av dig! (Arbetar som frilansare )
  • xMariax
    xMariax skrev 2013-02-13 19:10:48 följande:
    stormhelen skrev 2013-02-13 19:01:30 följande:

Vet du hur mycket det kan kosta?

Vart hittar man en sådan?

Spännande! :D Testa att googla ''Tryck egen bok'' eller liknande så kommer det massor med företag upp. När jag kollade upp det så brukade det kosta runt 300:- (sen beror det ju på format/antal sidor/färg eller gråskala etc)
    Har du problem att komma på en framsida så kan du höra av dig! (Arbetar som frilansare )
    (Attans! Han skicka iväg innan jag han ändra.. Såg nu att du ritar själv, så jag tar tillbaka det sista! Tänkte att du bara skrev..)
  • xMariax
    Julibrud 2014 skrev 2013-11-05 21:19:35 följande:
    Jag är ny här på bröllopstorget och har just börjat spåna på inbjudningarna. Vårt färgtema kommer att vara havsinspirerat, alltså olika nyanser av blått, grått/silver och eventuellt sand. Nu när jag testat fägerna ihop på några olika designer är jag dock rädd att det ser lite för "det blev en pöjk" ut. Vad tycker ni andra här? Ser det ut som en inbjudan till ett bröllop eller till ett dop?Jag har även gjort några kuvert av strukturtapet. Själv tycker jag att de känns lyxiga och ser lite orginella ut, men min m2b associerar strukturtapet med något tråkigt, och det vill man ju inte att gästerna ska tycka. Det är möjligt att det bara är att han sett omvantlingen från tapetrulle till kuvert som gör att han känner så. Så åter igen, vad tror ni? Jag behöver lite åsikter :)   
    Jag tycker att det ser bra ut och inte alls som inbjudan till dop.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)