• tropicallime

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Har börjat öva på att göra papperblommor både till min bukett och till bordsdekorationerna, dels för att spara pengar då vi har valt bort naturliga blommor av både ekonomiska och allergiska skäl. Många som är pollenallergiska som kommer på bröllopet.

Här är två blå rosor och en vit i olika storlekar på vanligt skrivarpapper målade med akvareller.

Vad tycker ni?

• tropicallime
    filibustern skrev 2013-06-23 19:31:25 följande:
    men shit.. hur gör du dom??
    Vet inte om det var mig du menade, men jag har en mall och instruktioner från elli.com som jag utgår ifrån, sen målar jag för hand efter att jag skrivit och klippt ut bladen så varje färgad blomma blir unik iaf. 

Tar ungefär en timma för varje blomma att bli färdig med klippning, målning och ihopmontering. Men än så länge är det väldigt kul :)

• tropicallime
    Bamsemums skrev 2013-06-24 13:46:51 följande:
    Vilket bra tips! Min m2b är väldigt allergisk och jag har funderat på hur man ska kunna göra med blommorna. vi vill ha så fint och billigt som möjligt! :) 
    Googla på paper flowers så finns det massor av olika modeller och guider till hur man gör! Just den här varianten kommer från elli.com! :D och eftersom de är gjorda av vanligt skrivarpapper blir de väldigt billigt, går åt 1 A4 till varje ros. Man kan även beställa på massa olika sidor har jag sett! Men är det ett tag kvar kan man ju göra själv istället!
  • tropicallime
    Bamsemums skrev 2013-06-25 14:27:40 följande:
    Tack! Det ska jag göra :) Jag ska inte gifta mig fören om ett år så jag har tid på mig att sitta och pyssla ihop blommor ;)
    Jag gifter mig i augusti nästa år så har också gott om tid! ;) Men det kommer nog gå åt en hel del blommor, räknar med minst 24 i brudbuketten, sen 1 i corsagen och säkerligen en 4-5 bordsarrangemang på det och eventuellt ska vi använda blommor till placeringskorten också så lär göra minst ett 150 tal. Så de är bra att börja i tid! ;)
  • tropicallime

Har gjort en första testversion av våra inbjudningskort kommer se ut eftersom vi ska beställa papper imorgon
    Så här vart de just nu. Ska lite mer dekorationer på utsidan så därför är de ingen bild på det ännu.

Är det något vi missat att ha med informationsmässigt i inbjudan som ni tycker bör finnas?  
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)