• MTB

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Har påbörjat pysselmanin inför bröllopet. Min största undran nu är ju hur man förvarar dom så att pappret håller sig fint tills nästa september!?
  • MTB

Jag klippte en 2cm lång remsa från ett litet hårdare papper köpt på panduro. Vek det på mitten, skrev namnet o sen rullade jag remsorna på en penna.  =)

• MTB
    Nevertheless skrev 2012-11-19 09:59:17 följande:
    Har en liten förfrågan jag. 
    Är det någon av er som har viktigt kartonger med lock (i två delar alltså) istället för kuvert att skicka inbjudningarna i?
    Jag funderar på att göra det och har googlat runt lite efter att hitta färdiga man kan köpa men det är bara fyrkantiga höga jag hittar... Jag skulle vilja ha låga kanske 1½cm höga bara och som ett A5 kort får plats i

Så är det någon som har vikit sådanna och har någon mall eller förslag på vad för papper man kan tänkas behöva använda? behöver ju vara rätt tjocka papper om det ska funka misstänker jag..
    Tror ni man kan ta två 180g papper eller blir det konstigt att vika av dubbelt papper så?  

Liknande sådan kartong är det  
    Tänk på den inte allför milda posthanteringen om du inte ska leverera boxarna själv.  =)
  • MTB

Gjorde ett par ljuslyktor av gamla majsburkar, dom lyser bättre när det är mörkt förstås.
  • MTB
    stormhelen skrev 2013-07-17 23:37:08 följande: 
    Jättefint! Vad duktig du är! =)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)