• Juli2013

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Hej alla pysslare! Vad kallas den här typen av snöre, och, var kan man köpa det...? tack!

• Juli2013

Åh hampasnöre verkar vara ordet! Har försökt googla ett tag utan att hitta, men nu fick jag bra träffar! Verkar svårare att hitta tjockare, grovare dock.. Tack!!

• Juli2013

Åh det ska jag kolla! Jag vill ha lite grövre, och jag har faktiskt närmare till granit än till biltema :) Tack!

• Juli2013

Doofie: jag var på Granit men de sa att de inte säljer sånt snöre längre, så typiskt, jag har ofta sån otur :) Ska kolla biltema men det ligger långt bort så inte ofta man har vägarna förbi.. Får leta vidare! Finns även på Granit om du har tillgång till den affären. Köpte en grövre variant (ser ut att vara ungefär samma som på bilden) en rulle på 1kg (konstigt att det inte uppges i meter :P ). www.doofie.blogg.se

• Juli2013

Vi köpte superba, väldigt tunn, dubbelhäftande tejp på rulle, på en pappersaffär (om du bor i Göteborg har jag bra tips ;) Fäste ett jättetunnt genomskinligt papper på papp och det blev jättebra.

• Juli2013

Jag köpte någorlunda billigt på tradera, jag tror det är en sådan ständig annons. Förstås billigare att göra själv men de var snygga och välgjorda, känner mig ändå nöjd med köpet :) köpte sex st.

• Juli2013

...och pysslar med så många andra saker så jag fick lite välja bort pomponser. Men jättefina de du har gjort!!

• Juli2013

Jag har köpt 100 sådana här små, vita emaljerade hinkar från en säljare på Etsy, som vi kommer använda som bordsplacering - jag kommer att knyta fast en namntag med namn för varje gäst, och sedan fylla med vita mandeldrageer. På så sätt har vi både favor och bordsplacering i ett, gästerna kan äta upp mandlarna och sedan ta hem hinken och använda som ljuslykta för värmeljus, tända och minnas vårt bröllop :)

• Juli2013

Ja jag gillar dem! Det är ju absolut inget måste med "favors" men jag gillar tanken på att ge dem någon liten grej, och som de dessutom kanske vill behålla och använda, och på så sätt minnas oss lite extra :)

• Juli2013

Vi har tänkt lite samma, kör pasteller hela vägen! Kan inte bli fel ;)
    Väldigt fina vindsnurror förresten, lite vintagekänsla över det.

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)