• fayefaye

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

GabriellaIvarsson skrev 2013-03-12 10:24:22 följande:
    Glömde såklart bilderna :P

Ska göras i olika färger! :)

Vilka söta! Fint med de olika färgerna med :)
  • fayefaye
    Juli2013 skrev 2013-03-24 22:37:59 följande:

Jag har köpt 100 sådana här små, vita emaljerade hinkar från en säljare på Etsy, som vi kommer använda som bordsplacering - jag kommer att knyta fast en namntag med namn för varje gäst, och sedan fylla med vita mandeldrageer. På så sätt har vi både favor och bordsplacering i ett, gästerna kan äta upp mandlarna och sedan ta hem hinken och använda som ljuslykta för värmeljus, tända och minnas vårt bröllop :)

Åh, vilka söta!
  • fayefaye
    Jennie in white skrev 2013-04-10 09:12:57 följande:
    Det här har jag pysslat ihop. Funderade först på att ha dem på tårtan. Men jag tror de ska få stå på bordet vid oss.... 

Vilka söta! Hade ju passat perfekt på tårtan :)
  • fayefaye
    säker skrev 2013-04-29 23:21:22 följande:
    Vi har fägat 120 tårtpapper i helgen, i åtta olika fäger samt innerstrutar tlll dem...  Nu återstår bara att rulla ihop dem + stämpla och embossa etiketter med vår bröllopsstämpel, sätta på dem på snöre och knyta runt. Vi ska göra "karamellstrutar" som vi sedan ska ha som behållare till rosenblad och lavendel . Det ska gästerna får kasta  istället för ris. Känns kul! :) 

Såhär tänkte vi göra: 
    Åh va fint! Hur färgade ni dem?
  • fayefaye

Dekorerat en fågelbur som vi ska till presentkort och kuvert.

Gjort lite små skyltar till maten.

Pysslat med massa små sockerblommor till tårtan :)

• fayefaye
    pamjofre skrev 2013-05-20 21:34:01 följande:
    fayefaye- vilka underbara bordsplaceringskort du har!! Har du köpt dem färdiga eller gjort själv?
    Tack! Jag har köpt dem på ebay! :D
  • fayefaye

Pysslat med bordsplacering och gjort en tavla med inspiration här ifrån :)

Lindat sidenband om handtaget på korgen till bubblorna så blir den lite mer bröllopsaktig. Förövrigt samma band som jag har på min klänning :D

• fayefaye
    Madicken skrev 2013-05-28 22:48:14 följande:
    fayefaye, snyggt! Tavlan är super! Ska också ha sådana hjärtbubblor Tungan ute
    Tack! Ja, köpte du dom också på ebay?
  • fayefaye
    Madicken skrev 2013-05-28 23:04:31 följande:
    Hittade precis för 2,50:- styck och klickade hem  
    Mina blev också 2,50kr styck med frakten inräknad :) Tog en säljare i UK.
  • fayefaye
    Madicken skrev 2013-05-30 00:27:26 följande:
    fayefaye, vilka fina sockerrosor! Hur gjorde du dom?
    Tack! Har kollat runt på nätet men jag har gjort som denna videon visar ungefär:

Finns massa bra på youtube :D
  • fayefaye
    Yousofin skrev 2013-06-04 21:38:35 följande:
    Fayefaye fina rosor!! Ska du använda just dom den 27 juli? Jag bara undrar hur långt i förväg man kan göra rosorna och hur förvarar du dom? Var köper du sockerdegen?
    Nej vi gifter oss om en vecka så det är inte långt kvar ;) Men vad jag har hört kan man egentligen göra dom rätt långt innan, bara utgångsdatumet på grejerna man använder håller. Sen är det bara att lägga dem i en lufttät burk så ska de hålla sig fint.
  • fayefaye
    imoen skrev 2013-06-10 16:31:45 följande:
    Hittade en jättefin gardin för en hundring på myrorna. Nu ska den slaktas och bli till lyxiga tygservetter. Istället för 50:-/servett.

Åh, jättefina!
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)