GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Det kommer att bli fantastiskt fint!
Här är två blå rosor och en vit i olika storlekar på vanligt skrivarpapper målade med akvareller.
Vad tycker ni?
Det kommer att bli fantastiskt fint!
Vad tycker ni?
Det blir nog hur bra som helst :)
Det kommer att bli roligt att se erat färgsprakande bröllop på bild sen!
Vi kommer att servera något så trist som pås-te då det är fika.
Det blev minst omständigt tyckte vi.
Men jag ville inte ha lipton eller ngt annat vanligt så jag beställde hem tre sorter av det ekologiska franska gourmetét Lov Organic.
Ett rött, ett grönt och ett svart.
Det röda är en absolut favorit sedan tidigare och jag hoppar att några av gästerna också ska upptäcka hur gott det är!
Sen hittade jag en fin låda att ha det i.
Jag har också skrivit en liten skylt med tips på hur länge olika sorters te ska dras.
Jag gick in på Konstnärsshopen här i stan och skulle köpa ett sidenband och råkade då hitta hjärtan i näver.
Dom kunde jag inte bara gå förbi, utan köpte 2 förpackningar.
Kanske blir dom fina att ha på borden?
Vi har ju grönt/ vitt och hjärtan som tema :)
Så läcker!!
Gjort brubuketten hemma vid köksbordet av tygbommor.
vilka söta!
Vartannat kommer att vara i en ljusare blå nyans. Placeringskorten är samtidigt våra gåvor till gästerna och kommer att fyllas med godis (vartannat med silvriga små chokladhjärtan och ett stort turkosfärgat och vartannat med turkosa små chokladhjärtan och ett stort silverfärgat). Hittills har jag dock bara pysslat klart två stycken och har väl drygt 120 kvar...
Fantastiskt fint i sin enkelhet :)
Har du någon bild då allt är färdidukat?
Ja fick hjälp av en tej på PY hobby då ett mönsterpapper som de hade på sin sida var slut.
Hon kollade upp en annan sida där det fanns och skickade info till mig.
Det var mer service än jag hade väntat mig:)
Så fint!
Lyxiga servettringar
Så fantastiskt mysigt!!
Klockrent
Å så fint!!
Tänk om gästerna förstod hur mycket tid som finns bakom allt pyssel?
Jag tycker mycket om att göra saker själv och inför vår dag förra sommaren så satt jag och pyntade tändsticksaskar, placeringskort, tavlor, toalettskyltar mm
Jag ville att det skulle kännas helhjärtat och att varje gäst skulle känna sig viktig och uppskattad.
Varje "kuvert" skulle kännas varmt välkomnande och resten av dekorationerna också.
Men det var nog bara min nygifta kompis som satt och funderade på hur mycket tid som låg bakom det hela och hon sa det själv också samtidigt som hon höll upp sitt placeringskort. "Tänk om de andra visste hur många timmar det ligger bakom att göra endast dessa placeringkort till alla gäster!"
Men visst, det viktiga var inte att alla skulle vata hur mycket jag jobbat för att få till det. För den biten gjorde jag ju med glädje! Förberedelserna var ju en stor del av själva bröllopet, att få njuta länge av dagen som skulle komma :)
Huvudsaken var ändå att alla hade det bra då de kom för att dela dagen tillsammans med oss.