Kan man göra såhär??
Åh måste bara få fråga....
Jag och sambon har länge funderat på att gifta oss (typ två år). Men vi har lite olika önskningar vad gäller hela bröllopet. Det enda vi har gemensamt angående bröllop är just att vi vill gifta oss med varann, men allt efteråt och så tänker vi olika om. Jag vill gifta mig i kyrkan (helst) och han kan gifta sig o rådhuset. Jag vill ha närmaste familj och vänner på middag och fest efteråt, han vill ENBART ha familj på en lugn middag efteråt....
Vi måste komma fram till en lösning, för jag vill absolut inte få precis som jag vill och veta att han mår dåligt över denna sak, då det ska vara våran mest romanstiska dag i våra liv! Jag vill ju såklart att båda ska va nöjda.
Men då har jag kommit fram till en grej som jag undrar om ni skulle kunna säga är en bra lösning?? Måste höra lite vad andra tycker är en bra idé också.. Tänkte såhär: Om vi gifter oss i en kyrka, en lite mindre sådan, och då är både familj och vänner välkomna att delta under vår vigsel, och sedan att vi har ev brudskål och tårtbuffé i kyrklokalen bredvid och familj och vänner är välkomna att fira med oss lite, för att sedan åka och ha en underbart fin middag med enbart vi två och våra familjer.....??
Hur tycker ni? Skulle ni ta illa upp om ni blev "bjudna" på ett sådant bröllop med enbart vigsel och tårta och sedan får man åka hem? Vill föreslå detta för sambon sen också och se om han gillar idén. Och vad skriver man i ett sådant inbjudningskort? eller skickar man överhuvudtaget nåt sånt om det ändå "bara" är tårta man är bjuden till??
Blir galen av att tänka på hur andra ska tänka och tycka, vet att ni säkert kommer svara att jag ska göra precis som vi vill, och det är ju såklart så man ska göra, men jag kan inte rå för hur man tänker ibland, vill ju inte såra någon, speciellt inte sina vänner, därför detta är lite känsligt....
Hoppas på att få svar från någon vänlig själ :)