Kan man göra såhär??
Tyvärr är vi ju alla så olika så ibland är det svårt att komma överens om en lösning som passar båda två. Har din blivande någonting emot att du väljer att bjuda dina närmaste vänner utöver din familj medan han endast bjuder sin familj? Eller vill han inte ha dina vänner där över huvud taget?
Om dina vänner är viktiga för dig tycker jag inte att du ska utesluta dem från din stora dag, eller att bara låta dem vara med på en del av dem. Min blivande vill till exempel hellre bjuda mer eller mindre avlägsna släktingar framför sina nära vänner eftersom han tycker att släkten är viktigast. Jag bjuder dock mycket hellre fler av mina nära vänner än släktingar eftersom jag inte har någon relation till min mammas kusiner och liknande mer avlägsna släktingar. Det gör dock ingenting, vi låter var och en bestämma över vilka personer på ens egna sida som är viktigast och lägger oss inte i varandras val.
Med detta vill jag alltså säga att alla har olika prioriteringar, men gör inte avkall på de som är viktiga för dig bara för att han hellre vill bjuda släkt/familj. Man behöver inte göra samma sak båda två!