Vad har ni för Favours?
Sitter och funderar på det här med favours, men saknar inspiration. Är det någon som vill dela med sig av vad ni hade eller planerar att ha? :)
Sitter och funderar på det här med favours, men saknar inspiration. Är det någon som vill dela med sig av vad ni hade eller planerar att ha? :)
Så... mintpastiller, tandpetare med mintsmak och... jadu, det var verkligen inte lätt att komma på. Blir det mycket sötsaker efter maten? Annars brukar ju någon fin pralin eller mintchoklad till kaffet vara uppskattat :)
Här är en tråd med riktigt bra idéer till favours som tilltalar även sådana som inte gillar idén så mycket.
www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4020343-1.html
Det här med favours är ju hur svårt som helst. Hittade jätte fina tvålrosor i samma färg (lila) som vi ska ha som tema. Men som föregående talare..skulle det verkligen uppskattas av män? Njaa..det är nog mest jag som tycker det skulle vara fint..ha ha. Men jag hittade denna sida som hade lite ideér..
http://www.chinawholesalez.com/wholesale/weddings-events-wedding-favors.html
Tack snälla ni för tipsen!
Jag håller med om att det bör vara något som alla har glädje av. En idé jag hade var att ge alla varsin liten planta av något slag, alltså en man får så själv. Passar in på vårat tema lite grann. En annan idé som kommer från en tjej här på BT är att köpa gåvor från Unicefshoppen (tex. 200 påsar vätskeersättning, vaccin osv.)
...och nu efter att ha läst den översta länken ser jag att även fler tänkt på det! Jättebra favour tycker jag!
Vi kommer att i, askar som är olivegröna (vår färg), ge gästerna jellybeans i olika smaker och i festprogrammet finns det ett register över alla smaker som finns, sen kan gästerna smaka och försöka pricka in rätt smak på sina jellybeans. Utöver det kommer dom även att få några praliner, som förhoppningsvis, min pappa har gjort.
Vi hade sånna här vanliga rosa organza påsar med Tvistchoklad och Werthers Orginal.
Glömde en liten bild=)
Vi gav varje gäst ett champagneglas med deras namn på foten, vårt sigill och samma krummelur som på inbjudningskort på själva glaset. När det fortfarande var i planeringsstadiet så var det många (här) som skrev att de inte ville ha udda glas hemma osv, och att någon hört att 80% av gästerna lämnar sina presenter ändå. Det höjde nervositetnivån...
Vi hade 84 gäster och har kvar 6 glas. Dessa kan vi sedan köra i diskmaskin över 55 grader så försvinner färgen, om vi vill ha neutrala glas igen. De flesta tog med sig sitt festhäfte hem med. Jag tror faktiskt vi bara har 2 kvar utöver våra egna.
De flesta känner ju sin släkt och familj. Uppskattar man gåvor eller inte? Om nej, är något ätbart säkerligen något som uppskattas av alla. Om ja, ge något mer bestående då.
Vi ska köpa ur unicef gåvoshop och skriva med det i festhäftet.
Jag fyllde vita organzapåsar med en snusklubba ( symbol för att jag ätit ca 8 kilo nu medans jag är gravid), ett marsipanhjärtan med rött papper runt. Och en lapp där det står att: som tack för att du vill vara med och dela denna dag med oss, har vi ifrån dig köpt 3 påsar vätskeersättning och 5 doser stelkrampsvaccib ifrån Unicef. Genom dessa gåvor hjälper du barn över hela världen att överleva. Hoppas du kommer på något bra som passar er
Vi tänkte ha små krukor med en växt i. Helst ett litet träd. En tvättklämma i trä kommer att ha gästens namn på. Tanken är att växten ska växa och symbolisera kärleken som växer mellan oss, och vänskapen som växer mellan dig och gästen! För våra utomlandsgäster kommer vi förmodligen bara vira in ett stort frö i tyg och lägga i krukan då det är lättare att ha med sig.
I "trädtemat" kommer vi även att ha ett olivträd som önskningsträd. Små lappar kommer att läggas i en skål, fågelbur eller liknande som man kan knyta upp på trädet. Smart är ifall storleken är som ett foto så att man sen kan lägga in de i ett album.
Andra gulliga ideér jag har sett är: små honungsburkar, olivolja, mm.
Hoppas att detta tips kan vara till hjälp.
Vi handlade våra favours på www.petrasfest.se! Vi köpte ett litet ljus med ett hjärta samt en ask fylld med choklad. www.petrasfest.se/ws/brollop/presenterroliga-saker-1/dubbelhjarta-ljus-silver
Det gick ihop med vårt tema. Hopps du hittar något som passar dig!
Vi handlade våra favours på www.petrasfest.se! Vi köpte ett litet ljus med ett hjärta samt en ask fylld med choklad.
www.petrasfest.se/ws/brollop/presenterroliga-saker-1/dubbelhjarta-ljus-silver
Det gick ihop med vårt tema. Hopps du hittar något som passar dig!