• niamh

Vad har ni för Favours?

Sitter och funderar på det här med favours, men saknar inspiration. Är det någon som vill dela med sig av vad ni hade eller planerar att ha? :)

• Svar på tråden Vad har ni för Favours?
  • niamh

Så... mintpastiller, tandpetare med mintsmak och... jadu, det var verkligen inte lätt att komma på. Blir det mycket sötsaker efter maten? Annars brukar ju någon fin pralin eller mintchoklad till kaffet vara uppskattat :)

• Mrs S 2012
    niamh skrev 2011-09-15 18:31:31 följande:
    Gifter du dig också med en skotte, Mrs S? Samma här! :) Min är TOKIG i hjärtgottisarna, han köper alltid så mycket han bara kan när vi är i UK. Han satt faktiskt och tittade på de man få "custom made" häromdagen och vart lite sugen tror jag :) Vi har faktiskt också funderat på tablets, kanske i kombination med något väldigt svenskt. Några tips på vad som är det och som skulle funka som favour? :)
    Yes! Tanken är att vi ska gifta oss i Skottland nästa sommar!
  • niamh
    Mrs S - Vad underbart! Jag hade så gärna gift mig i Skottland jag också egentligen. Ska ni ut till highlands-områdena eller stannar ni i någon storstad? :)
  • niamh

Tack snälla ni för tipsen!

Jag håller med om att det bör vara något som alla har glädje av. En idé jag hade var att ge alla varsin liten planta av något slag, alltså en man får så själv. Passar in på vårat tema lite grann. En annan idé som kommer från en tjej här på BT är att köpa gåvor från Unicefshoppen (tex. 200 påsar vätskeersättning, vaccin osv.)

...och nu efter att ha läst den översta länken ser jag att även fler tänkt på det! Jättebra favour tycker jag!

• Lisa201109

Vi kommer att i, askar som är olivegröna (vår färg), ge gästerna jellybeans i olika smaker och i festprogrammet finns det ett register över alla smaker som finns, sen kan gästerna smaka och försöka pricka in rätt smak på sina jellybeans. Utöver det kommer dom även att få några praliner, som förhoppningsvis, min pappa har gjort.  

• förlovadflicka
    Lisa201109 skrev 2011-09-16 09:52:16 följande:
    Vi kommer att i, askar som är olivegröna (vår färg), ge gästerna jellybeans i olika smaker och i festprogrammet finns det ett register över alla smaker som finns, sen kan gästerna smaka och försöka pricka in rätt smak på sina jellybeans. Utöver det kommer dom även att få några praliner, som förhoppningsvis, min pappa har gjort.
    Åh, är det såna där jellybelly, som typ finns i popcornsmak och annat konstigt? Vill verkligen prova! :)
  • Mariamilena80

Vi hade sånna här vanliga rosa organza påsar med Tvistchoklad och Werthers Orginal.

• Mariamilena80

Glömde en liten bild=)

• Lisa201109
    förlovadflicka skrev 2011-09-16 09:53:35 följande:
    Åh, är det såna där jellybelly, som typ finns i popcornsmak och annat konstigt? Vill verkligen prova! :)
    Precis! Massa roliga smaker, lite obehagligt likt=) Finns till och med recept på vilka beans man ska blanda för att få en rätt eller en drink. Superkul!
  • SnartFruSir

Vi gav varje gäst ett champagneglas med deras namn på foten, vårt sigill och samma krummelur som på inbjudningskort på själva glaset. När det fortfarande var i planeringsstadiet så var det många (här) som skrev att de inte ville ha udda glas hemma osv, och att någon hört att 80% av gästerna lämnar sina presenter ändå. Det höjde nervositetnivån...

Vi hade 84 gäster och har kvar 6 glas. Dessa kan vi sedan köra i diskmaskin över 55 grader så försvinner färgen, om vi vill ha neutrala glas igen. De flesta tog med sig sitt festhäfte hem med. Jag tror faktiskt vi bara har 2 kvar utöver våra egna.

De flesta känner ju sin släkt och familj. Uppskattar man gåvor eller inte? Om nej, är något ätbart säkerligen något som uppskattas av alla. Om ja, ge något mer bestående då.

• Mariamilena80
    Lisa201109 skrev 2011-09-16 10:14:34 följande:
    Fint!
    Tack=) Inge speciellt, men det blev fint med alla andra detaljer.
  • ElinFalk85

Vi ska köpa ur unicef gåvoshop och skriva med det i festhäftet.

• marinao

Jag fyllde vita organzapåsar med en snusklubba ( symbol för att jag ätit ca 8 kilo nu medans jag är gravid), ett marsipanhjärtan med rött papper runt. Och en lapp där det står att: som tack för att du vill vara med och dela denna dag med oss, har vi ifrån dig köpt 3 påsar vätskeersättning och 5 doser stelkrampsvaccib ifrån Unicef. Genom dessa gåvor hjälper du barn över hela världen att överleva. Hoppas du kommer på något bra som passar er

• pulmonate

Vi tänkte ha små krukor med en växt i. Helst ett litet träd. En tvättklämma i trä kommer att ha gästens namn på. Tanken är att växten ska växa och symbolisera kärleken som växer mellan oss, och vänskapen som växer mellan dig och gästen! För våra utomlandsgäster kommer vi förmodligen bara vira in ett stort frö i tyg och lägga i krukan då det är lättare att ha med sig.

I "trädtemat" kommer vi även att ha ett olivträd som önskningsträd. Små lappar kommer att läggas i en skål, fågelbur eller liknande som man kan knyta upp på trädet. Smart är ifall storleken är som ett foto så att man sen kan lägga in de i ett album.

Andra gulliga ideér jag har sett är: små honungsburkar, olivolja, mm.

Hoppas att detta tips kan vara till hjälp.

Svar på tråden Vad har ni för Favours?