Dags att gå vidare?
För ca två månader sedan träffade jag en man som jag blev väldigt kär i.
Eftersom jag har erfarenhet av flera destruktiva relationer sedan tidigare, med våldsamma inslag, så satte rädslan fart i mig. Jag kunde inte stoppa den helt, vilket gjorde att jag vid flera tillfällen sa att jag behövde tid för mig själv eller gjorde andra saker än att träffa honom. Jag såg hur besviken han blev. Men jag var tvungen att göra så kände jag, jag ville inte rusa in i förhållandet. Jag berättade för honom hur det var, vad jag tidigare upplevt, men han kunde inte leva sig i in det. Det gjorde mig besviken.
Jag blev också osäker av att han var ganska dålig på att höra av sig, det kunde gå dagar innan han ringde eller smsade. Det var dock inget som jag sa till honom. Själv har jag inte varit helt strålande på att höra av mig heller, men har försökt mer än jag brukat i tidigare förhållanden. Mot slutet av förhållandet så svarade han inte en kväll när jag ringde, och hörde inte av sig förrän nästan 2 dagar senare. Då bad han om ursäkt, han berättade att han glömt sin mobil på jobbet. Tydligen klagar alla i den närmaste bekantskapskretsen på hur dålig han är på att höra av sig, så det är inte bara jag. Men det ledde iaf till att jag kände mig osäker på honom, inte visste var jag hade honom.
Efter en viss tid började han bli svartsjuk. Jag sade att jag ville resa för att hälsa på vänner utomlands, han frågade mig då om jag inte bara kan hålla kontakt med dem via webcam. Det är ju förstås inte samma sak, så det gick jag inte med på. När jag reste utomlands med min bror så ringde jag upp honom ifrån min brors nummer. Efter ett tag ringde en kille som frågade om min bror betalat tv-avgiften och frågade ut honom om vem han var. Jag är nästan 100 på att detta var killen som kollade upp vem jag var med. Dessutom så ifrågasatte han att jag ville starta en utbildning, och frågade bla om det finns killar i min klass. En annan sak jag kände mig lite obekväm med har varit att han lekfullt tagit "strypgrepp" på mig. Detta var på inget vis hotfullt, men det kändes lite fel för mig med tanke på att jag blivit utsatt för våld innan. Och kanske skulle det kännas konstigt för vemsomhelst iaf...
Dessutom kände jag att han överlag "spelade spel" med mig. Det verkade som om han på nåt sätt hämnades när han inte gillat något jag sagt eller gjort. Mot slutet av förhållandet så innebar det att han urskuldande kom för sent till dejter, och att han kunde säga att han "hade ett ärende" eller "något att göra" utan att förklara det närmare. Det kändes helt enkelt som om han ville göra mig svartsjuk och spela svårfångad för att jag skulle komma honom närmare.
Jag blev trött på det hela... Och sade att jag var ledsen om jag varit taskig nån gång, det hade isf inte varit illa menat. Men att jag tyckte att vi inte skulle ses mer på det sättet som vi gjort. Han hade mkt bråttom till jobb just då, så svarade bara med: "Vi pratar om det senare ok?". Det har gått mer än 1 vecka sen dess. Vi har inte hörts. Jag känner ofta att jag saknar honom, många gånger är han det första jag tänker på när jag vaknar. Men är det verkligen någon idé att fundera mer på detta? Försöka en gång till? Eller är det lika bra att gå vidare? Kanske lika bra?