Berlan skrev 2011-09-17 01:03:51 följande:
Nej, det är ju väldigt dyrt. Till studentbalen för några år sedan betalade jag kring 500 och fick smink för hela beloppet så det känns ju väldigt mycket dyrare för det man får nu!
Tycker också det är tråkigt att balfrisyrer kostar runt 1500 men så fort det är en bruduppsättning kostar det kring 3000 på många ställen. Är det fult att be om en festuppsättning istället, haha? Jag vill inte ens ha någon superavancerad frisyr utan snarare en lockig halvuppsättning eller så.
Du ska ju på fest! Som börjar i en kyrka och du ska ha på dig en vit klänning ;)
Nämen, jag tycker det är rätt konstigt också. På en del ställen tror jag att konsultation till bruduppsättning men inte till bal, och då förstår jag att det kostar mer. Men om det inte är någon uppenbar skillnad så borde det ju prissättas efter hur mycket arbete man lägger ner, inte vilket festtillfälle det är. Måste ju finnas folk som har ganska avancerade balfrisyrer också.
Nästan sugen på att flyga in min kollega härifrån Isle of Man som i grunden är frisör (och alltid klipper och färgar mitt hår), flygbiljetterna skulle ungefär hamna på samma pris som vissa av salongerna i Luleå tar :P