Som sagt jag är inte ung eller blåögd, och inte är han det heller men bakom vårat beslut så finns en historia och den började en dag för många år sen på Skype, Vi började prata med varandra tillsammans med en drös vänner. Så fort jag hörde hans röst visste jag att det där var något som jag måste lära känna bättre och han kände samma sak. Så eftersom min dåvarande hade viktigare saker för sig än att vara med mig, så började vi prata med varandra.
Sen blev min mest älskade vän sjuk, min värld rämnade och jag visste inte vad jag skulle göra, min dåvarande vände mig ryggen till eftersom det var hans vän med och han vägrade sörja. Och när jag satt i det mörket och försökte vara mitt gulliga söta trevliga jag så sa min nuvrande över skype hur mår du? Och från den stunden stöttade han mig, han lätt mig gråta ut , skrika och förbanna allt jag ville, han var bara där. Och så dog min vän och hans sista ord till mig var Finn kärleken. Åter igen fanns min nuvarande där för att stötta och ta hand om mig och medans min dåvarande gömde sig hos vänner.
Och så hände något riktigt illa och jag var inte längre människa, mitt dåvrande sa att det var mitt eget fel och min nuvarande stöttade mig fullt ut.
Efter att ha mött min nuvarande under 3 dagar så visste både han och jag att vi hade något stort men min dåvarande ville ha en chans till eftersom han började bry sig om mig efter hans vänner skällt ut honom. Och jag gav honom den chansen och min nuvarande backade undan och vi kom fram till att inte prata mera.
1½ år senare försökte jag och min dåvarande lappa ihop förhållandet med att åka på semster och landet vi valde blev min nuvarandes, min dåvarande tyckte vi kunde bo hos vår vän och vår vän tyckte att han kunde få följa med till Sverige och bo hos oss... Vår vän är min nuvarande.
Och när jag såg min nuvarande på flygplatsen så visste jag var mitt hjärta skulle bo för resten av mitt liv och sen att han tog mig till hans favorit ställe och det var samma ställe som jag har ritat så många gånger sen jag var liten. När jag var liten visste jag att jag skulle hitta min sanna kärlek på just det stället, jag sa det till alla mina vänner. Men så växer man upp och slutar tro på drömmar.
Men jag har forfarande kvar en av bilderna jag målande som barn och min nuvarande säger att den är kuslig likt platsen dit han brukade åka för att lugna ner sin själ.
Så jag bestämde att för en gångs skull , tro på drömmar , lita på mitt hjärta och göra vad som är bäst för mig och min dåvarande blev mitt ex och han hittade sin människa med och är lyckligare än han var med mig och jag fick min nuvarande och vi är fånigt lyckliga.
Jag har en man som trivs i mitt sällskap och jag trivs i hans, vi har grälat 2 gånger på ett år, eftersom vi föredrar att lösa problemen istället. Vad har våra gräl handlat om sky på potatis eller inte och jag tror att de andra var om han skulle ha en vinterjacka eller inte, alla har varit över på 5 min och avslutas med ett asgarv.
Vi har pratar mer med varandra än många par gör för allt han och jag hade var just det våra ord över skype och ingen av oss är falska människor, vi haft nog av dem sedan gammalt. Vi vet vad vi vill och både visste det fanns risker men det var det värt. Ibland hittar man den där kärleken som är hemvand gammal stabil från första stunden utan för att den delen vara tråkig. Jag tror inte det gått en dag utan att vi ha skratta tillsammans.
Och vi hade ingen chans att bo ihop pga personliga men även byråkratiska anledningar, gifta sig var enda chansen och vi tog den och vi släpper den int!