Sambon före äktenskapet eller inte?
Kattpoet skrev 2011-09-18 19:35:45 följande:
Jag har provat att bo ihop innan jag gifte mig och min ex var expert på att ge mig det jag ville ha, så fort vi gifte oss blev han som förändrad och slutade bry sig om mig....
Vi ska gifta oss i april och har varken bott tillsammans eller haft sex. Så är det och det känns så skönt och mycket spännande. När man läser allas inlägg inser man att att samboskap garanterar ett bättre äktenskap eller? Vad är kärlek? Vad är äktenskap? Någon skrev ''Instämmer till 100%. Aldrig att jag skulle gifta mig med någon som jag inte vet sedan innan att jag kan leva tillsammans med, under samma tak.'' Om detta är sant varför gör man slut igen efter många år tillsammans? Många påstår att ''Det är helt enkelt för viktigt för mig hur vardagen fungerar, och jag skulle inte kunna chansa med det.'' Snälla det är ingen garanti, inget att lita på. För mig
KÄRLEKEN är tålmodig och god. kärleken är inte stridslysten,inte skrytsam och inte uppblåst.Den är inte utmanande ,inte självisk den brusar inte upp,den vill ingen något ont. den finner inte glädje i orätten,men gläds med sanningen. Allt bär den ,allt tror den, allt hoppas den ,allt uthärdar den. Men nu består tro ,hopp och kärlek dessa tre,och störst av dem är kärleken. Många som påstår inte vill köpa grisen i säcken gör det pga de har något eller några att jämföra med. Undrar om de som anstränger sig att köpa grisen ut ur säcken är alltid njöda.