• Yourstruly

Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!

Är den för mycket? Fin/ful? Alla svar uppskattas jättemycket! 

Själv tycker jag den är söt och gullig men vill gärna ha andra åsikter på hur den uppfattas som förlovningsring.

Hoppas länken fungerar nu... :)

http://www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=&cat2=5&id=222&sida=Schalins%20Tropic%20|%20Tropic%20Tonga%200,21%20ct

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-18 19:46
    En konkurrent är denna:

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=53&id=721&sida=Schalins%20Norrsken%20|%20Himla%200,45%20ct

Vilken hade ni valt?
    Så tacksam för alla svar! :)

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!
  • Rosi

Tycker inte att någon av dem. för jag tycker att båda ska ha likadana. Men det är ju min åsikt.

• SaraJohanna

Tycker båda ringarna var fina, men det är ju helt klart en smaksak, det är ju du som måste känna efter vilken du vill ha på fingret resten av livet ; ) Gillar också Schalins och har också en "vigselring" som förlovningsring, ur serien Passion som heter Tindra.

• AnnaKari

Hej!

Jag tycker att båda är jättefina. Se bara till att bestämma dig för vigselring direkt, så de passar ihop. Den första är lite mer gammeldags (men super söt) den andra är även kanditat för oss, men då som vigselring.

I Usa får man som kvinna den "stora" ringen först, killen får ring först vid bröllopet. Sen får kvinnan den släta på bröllopet. Enligt endel ska det "finaste" sitta närmast hjärtat

Vi har likadana förlovningsringar, gult guld, sen blir min vigselring i vitt guld. Guldsmeden har sjort skenan för att se att bredden tillsammans med förlovningsring blev lagom. Sen när jag bestämt mig för vilken sorts vigselring jag vill ha så gör han den då, ev kommer två diamanter att sättas i förlovningsringe. 1 sten per barn.

Lycka till

vh

Anna

• Charmina

Den första var ej min smak. Den andra väljer jag då :)

• Å och D

Jag tycker ärligt talat att Himla är TRÅKIG!! Ja, ni kommer inte att gilla mig nu... Så ur den synvinkeln tycker jag att ettan är roligare, lite mer ovanlig. Se hur du kan få den att gå ihop med dion andra ring.

• LaKatiiX

2:an!!! Definitivt!!!

Har själv en liknande :)

• Yourstruly

Jag ska ha en helt slät till. 

Himlan är söt men det känns tyvärr som det är inflation på den... "alla" har den... :)  

• Fröken Emma
    Yourstruly skrev 2011-09-21 14:10:25 följande:
    Jag ska ha en helt slät till.

Himlan är söt men det känns tyvärr som det är inflation på den... "alla" har den... :)
    Brukar det inte vara tvärt om? Slät till förlovningen o en med stenar som vigselring?
    Självklart får du ju göra precis som du vill. Blav bara lite fundersam.
  • Annooo

Röstar verkligen på nr 2... En ring i min smak & hoppas man själv får välja en sån ;)

Svar på tråden Vad tycker ni om denna ring som förlovningsring? Svara ärligt!