• Nirrebirrebabe

Det perfekta frieriet?

Hej alla,
    är alldeles ny på forumet och behöver er hjälp!!! Skrattande

Jag har alltid drömt om det perfekta bröllopet men innan jag ens vågar tänka på det måste jag ju fria! Hur gör man? Är det nån som har några tips? Jag är vanligtvis inte blyg och kan prata och showa i timmar. Men inför detta får jag panik! Skäms Jag vill ju att det ska bli så vackert och romaniskt jag alltid tänkt mig....

Nån som har några bra tips? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Det perfekta frieriet?
  • förlovadflicka

Det beror på hur du och din älskling är :) Vissa vill ju ha värsta storslagna, typ flygplansbanderoller, hockematch med frieri inför alla osv, vissa vill ha det väldigt mysigt och privat liksom. Min dröm var ju då att han skulle fria utomhus på sommaren när det bara var vi och att vi satt och myste och rätt ögonblick bara kom och så blev det. Båda tänkte att det var det perfekta tillfället så han frågade och jag sa ja :)

• Vi2alltid

Oj, sätt inte så höga krav på dig själv! Ett enkelt frieri kan vara det mest romantiska, så länge det komemrfån hjärtat. Jag fick inte direkt något romantiskt frieri, men jag blev så klart ändå hur lycklig som helst!

Om jag fick fantisera om mitt perfekta frieri, så skulle jag nog vilja att min man hade tagit med mig ut på en promenad sent på kvällen en stjärnklar kväll, och bara helt apropå gått ner på knä framför mig, rakt under stjärnorna...

• Bossan

Min pojkvän vägrade fria till mig. Jag hintade honom med bröllopstidningar, alla våra vänner gifte sig men inget. Kändes jättedumt men jag fick göra det själv. Så jag lurade ut honom en promis över Västerbron. Mitt på västerbron kan man sätta fast ett lås och kasta nycklen tillsammans i vattnet. När vi kom dit plockade jag fram låset och han fattade att det var kört. Han tappade ciggen och jag indikerade att han skulle ställa sig på knä. Han friade till mig, vi satte fast låset, kastade i nyckeln. Jag var så lycklig. Nu har vi visserligen passerat 18-månadersgränsen men så är det ibland. Snart! Önska mig lycka till! 

• Future Mrs S

Alltså friar man till en person som inte gillar att stå i centrum så tror jag inte det är så lyckat att göra det inför en hel restaurang eller så... man får tänka efter vem personen är, hur personen är..

Typ min sambos bror kom ridande på en häst och friade till sin fru är hon nu, skulle min m2b kommit ridande på en häst hade jag 1: skitit på mig för jag är livrädd för typ alla djur utom hundar HAHA.. 2:Skrattat så jag kissade på mig för jag tycker sånt är löjligt och tillgjort (alltså om någon gör det för mig hon var ju jätte glad så för dom passade det liksom) 

• Insanire

Min m2b tog mig på promenad sent på kvällen den 101010. Ute på en gångbro över älven med utsikt över Umeå stad mumlade han något om att han hade fått en sten i skon... Han gick ner på knä och ur sin sko plockade han fram en ringnyckel (verktyg) som han sätter på mitt ringfinger. Han förklarar att det här är nyckeln till min ring, att han ville fria på "rätt" sätt och gå ner på knä, menn han ville att jag skulle få vara med och bestämma ring själv.. När han gick ner på knä var klockan dessutom 10 över 10, vilket också var uttänkt. Min m2b gillar siffror och särskilt binära tal (tal som enbart består av 1:or och 0:or) Han förklarade att han hade planerat det här frieriet i ett halvårs tid, han ville att det skulle vara den 101010 eftersom det binära talet blir 42. Jag älskar att läsa och enligt Liftarens guide till galaxen är 42 svaret på frågan om meningen med livet. Så hans intresse för siffror (101010) med mitt intresse för böcker gav oss meningen med våra liv. Tillsammans är vi meningen med våra liv. Det var oerhört romantiskt och genomtänkt. Jag hade söderut förväntat mig att få ett sådant frieri, men jag är oerhört glad. (ringnyckeln hänger nu på en vägg här hemma...)

• Insanire

Oj.. Förlåt att inlägget blirå sammansatt och med konstiga ord.., skriver på en iPad och då blir det uppenbarligen lite konstigt...

• Future Mrs S
    Insanire skrev 2011-09-18 22:17:03 följande:
    Min m2b tog mig på promenad sent på kvällen den 101010. Ute på en gångbro över älven med utsikt över Umeå stad mumlade han något om att han hade fått en sten i skon... Han gick ner på knä och ur sin sko plockade han fram en ringnyckel (verktyg) som han sätter på mitt ringfinger. Han förklarar att det här är nyckeln till min ring, att han ville fria på "rätt" sätt och gå ner på knä, menn han ville att jag skulle få vara med och bestämma ring själv.. När han gick ner på knä var klockan dessutom 10 över 10, vilket också var uttänkt. Min m2b gillar siffror och särskilt binära tal (tal som enbart består av 1:or och 0:or) Han förklarade att han hade planerat det här frieriet i ett halvårs tid, han ville att det skulle vara den 101010 eftersom det binära talet blir 42. Jag älskar att läsa och enligt Liftarens guide till galaxen är 42 svaret på frågan om meningen med livet. Så hans intresse för siffror (101010) med mitt intresse för böcker gav oss meningen med våra liv. Tillsammans är vi meningen med våra liv. Det var oerhört romantiskt och genomtänkt. Jag hade söderut förväntat mig att få ett sådant frieri, men jag är oerhört glad. (ringnyckeln hänger nu på en vägg här hemma...)
    FINT! :D Min sambo (fästman nu då) friade oxå 101010 och 1år 1månad 1dag senare gifter vi oss 111111 (vi gillar oxå siffror) ;D 

• marimekko86

Beror som sagt hur ni två är vad som är det perfekta frieriet för er två. Jag personligen tycker det finaste frieriet måste vara det då den som friar tänkt till lite extra och gjort något eller säger något som verkligen bevisar att han eller hon älskar sin partner, något som är typiskt för just de två. Kan ju vara en speciell plats, en speciell låt, ett speciellt citat eller vad som helst som är typiskt för just dessa två och deras kärlek, något som alltid följt med...hajar du vad jag menar?

Jag och min sambo har en särskild kulle dit vi brukade gå och lägga oss på natten och titta på stjärnorna och prata om allt mellan himmel och jord när vi var nykära...nu har vi flytatt så vi går inte dit så ofta längre, men om han skulle friat skulle det varit på den platsen säger han. Nu förbjöd jag honom att fria eftersom jag inte ville då, men nu i efterhand hade det varit urmysigt

Glad ändå, gifter oss om 6 veckor

• gbg2012

Min fästman gick ned på knä på stranden i Egypten på vår fyrårsdag när vi tog en kvällspromenad. Han hade köpt förlovningsringar. Vigselringen får jag välja själv nu. =)

Det var det perfekta frieriet för mig. =)

• Cakemaker

Va fint det är att läsa alla frierier. Har aldrig fått uppleve nåt sånt för fästmannen har inte friat (fast jag önskar att han gjort det) men vi bestämde att vi ska gifta oss. Han sa att han skulle fria men nu är det 26 dagar kvar så jag har gett upp hoppet lite :( Men men, vi får i alla fall bli man och fru! ;)

• Lommila1
    Cakemaker skrev 2011-09-19 09:42:20 följande:
    Va fint det är att läsa alla frierier. Har aldrig fått uppleve nåt sånt för fästmannen har inte friat (fast jag önskar att han gjort det) men vi bestämde att vi ska gifta oss. Han sa att han skulle fria men nu är det 26 dagar kvar så jag har gett upp hoppet lite :( Men men, vi får i alla fall bli man och fru! ;)
    Håller med. Vi har också bestämt att vi skall gifta oss och jag har krävt ett frieri. Men tyvärr tror jag det kan utebli, men han har ännu 10 mån på sig.. tills det får jag gotta mig i andra stroyn i hopp om att få nnågot eget att berätta;)
  • Cakemaker
    Lommila1 skrev 2011-09-19 18:06:16 följande:
    Håller med. Vi har också bestämt att vi skall gifta oss och jag har krävt ett frieri. Men tyvärr tror jag det kan utebli, men han har ännu 10 mån på sig.. tills det får jag gotta mig i andra stroyn i hopp om att få nnågot eget att berätta;)
    Hoppas han hinner med att fria till dig i alla fall då :) 10 månader ska man väl hinna planera nåt på ;)
Svar på tråden Det perfekta frieriet?