Insanire skrev 2011-09-18 22:17:03 följande:
Min m2b tog mig på promenad sent på kvällen den 101010. Ute på en gångbro över älven med utsikt över Umeå stad mumlade han något om att han hade fått en sten i skon... Han gick ner på knä och ur sin sko plockade han fram en ringnyckel (verktyg) som han sätter på mitt ringfinger. Han förklarar att det här är nyckeln till min ring, att han ville fria på "rätt" sätt och gå ner på knä, menn han ville att jag skulle få vara med och bestämma ring själv.. När han gick ner på knä var klockan dessutom 10 över 10, vilket också var uttänkt. Min m2b gillar siffror och särskilt binära tal (tal som enbart består av 1:or och 0:or) Han förklarade att han hade planerat det här frieriet i ett halvårs tid, han ville att det skulle vara den 101010 eftersom det binära talet blir 42. Jag älskar att läsa och enligt Liftarens guide till galaxen är 42 svaret på frågan om meningen med livet. Så hans intresse för siffror (101010) med mitt intresse för böcker gav oss meningen med våra liv. Tillsammans är vi meningen med våra liv. Det var oerhört romantiskt och genomtänkt. Jag hade söderut förväntat mig att få ett sådant frieri, men jag är oerhört glad. (ringnyckeln hänger nu på en vägg här hemma...)
FINT! :D Min sambo (fästman nu då) friade oxå 101010 och 1år 1månad 1dag senare gifter vi oss 111111 (vi gillar oxå siffror) ;D