Min favorit-bröllopsfilm är 27 dresses.
Jag gillar den eftersom det är den söt-fina filmen, där man VET att det kommer att sluta lyckligt men ändå kan man inte låta bli att undra..
Fantastiska kläder, och en bra story vilket ändå får en att tänka efter lite.. Hur skulle det bli om min syster helt plötsligt blir tillsammans med mina drömmars man?
Den är vacker och fin och man lider med huvudrollsinnehavaren Jane när hon inser att hon är "always the bridesmaid, but never the bride"
När jag såg den för första gången 2008 började jag undra när det skulle vara min tur att vara bruden och få planera mitt eget bröllop.
Nu har jag hunnit vara brudtärna och mitt eget bröllop stundar nästa sommar!
Vi har nyligen köpt ett hus tillsammans för en del miljoner, tittar på inredning och pratar om att ev försöka bli gravid direkt kring bröllopet, och planerar dessutom en resa till Tanzania inom en snar framtid.
Vår bröllop kommer inte vara stort med massa lyxigheter, utan ganska enkelt med bekantas bekanta som gör maten osv. Vår budget är tajt i och med alla andra utgifter och klänningen är en stor del i budgeten.
Jag skulle älska att vinna en vacker, fin och lyxig klänning, men egentligen spelar inte klänningen så stor roll. Det som är viktigt är att de vi älskar är där för att fira våran dag tillsammans med oss. (men om jag fick göra det i denna fina vackra klänning så vore det pricken över i:et)