• Svar på tråden Gör ni album av bröllopsbilderna?
  • ClaraH

Jag hade inte tänkt på fotoböcker faktiskt, det kan ju vara en bra julklapp. Jag tänkte göra ett gammeldags album också, men skulle behöva lite inspiration till det.

Sen brukar min mamma få en fotokalender varje år så det blir nog ett bröllopsfoto i augusti i den nästa år.

Vi kommer också att göra några förstoringar och sätta upp på väggen. Sen har min man föreslagit att vi ska lämna in ett foto till en konstnär, vi får se hur vi gör med det.

• ClaraH

Nu har jag skickat en beställning på alla fotografens bilder till ett labb som heter Crimson. Lite dyrare är Fuji och Smartfoto, men jag har kollat några recensioner innan så jag hoppas att det blir bra. Vi har köpt 2 album på Panduro och ska sätta in allt från förevigsel, vigsel och mingel och fest i dem.

• ClaraH
    pimory skrev 2011-09-24 11:36:37 följande:
    jag scrappar ihop ett själv :) med band runt varje bild.. rosetter och lite blommor och pärlor..
    jag tycker om att pyssla, och s¨å tycker jag att det är roligare att titta i ett album som är lite mer i än bara bilder, visst det tar tid och kostar lite mer, men det är det värt!
    Låter väldigt fint. Jag har aldrig scappat men jag hade tänkt mig någon annat än att sätta bilderna bara på rad. Har du något tips om var man kan hitta idéer?
  • ClaraH
    TEB08 skrev 2011-10-04 09:24:08 följande:
    Blurb (en amerikansk sida dar man kan gora fotobocker) har en online bokhandel dar man kan salja sina bocker. Manga bocker har en preview funktion som later dig titta pa de forsta sidorna. Nar jag gjorde varan fotobok (via blurb) agnade jag en hel del tid at att kika i andras bocker for inspiration. Bara ett lite tips...
    Verkligen ett bra tips, det ska jag kolla sen.
Svar på tråden Gör ni album av bröllopsbilderna?