• Drömmaren

Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!

Jag vill väldigt gärna ha stenar både på min förlovningsring och min vigselring. Jag tänker mig en klassisk alliansring som förlovningsring och sedan en större sten med sidstenar som vigselring eller en trestensring med sidstenar.

Min sambo är dock väldigt klassisk och kan inte tänka sig något annat än en solitär.

Så snälla hjälp mig att övertyga honom. Lägg upp era bilder på era vackra kombinationer. Helst där båda ringarna (eller om ni har fler... vi fungerar på en ring som morgongåva också) har stenar.

TACK!!!!

(vore tacksam om ni vill berätta var ni köpt ringarna och vad de kostade också men detta är bara om ni vill!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-22 11:22
    Det handlar inte om att jag inte får vilken ring jag vill. Jag vill bara för mig egen del och mina sambos få se vackra kombinationer med två ringar där båda har stenar.
  • Svar på tråden Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!
  • sagoprinsessa

Denna ska jag ha som vigselring: http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1352822&articleNoList=1352822&

och detta är min förlovningsring (enda skillnaden är att jag har fyra fästen istället för sex): http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0341131&step=35&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Stenar är snyggt! :)

• imdelicate

Jag har en alliansring som förlovningsring, och vill också ha en vigselring med en större mittensten, och sedan sidostenar. Jag såg en bild i en irländsk bröllopstidning igår, och där finns kombinationen som jag så gärna vill ha. Min förlovningsring ser precis ut som alliansringen på bilden, bara det att den är i rödguld (min ring är från Guldfynd, 0,50 carat sammanlagt). Bilden är ju inte den bästa direkt, tog den med min mobilkamera :)

• Aleta

Det är du som ska titta på dem varje dag, är inte det argument nog?

Han kan ju ha vilka ringar han vill.  

• Drömmaren
    Aleta skrev 2011-09-21 18:04:25 följande:
    Det är du som ska titta på dem varje dag, är inte det argument nog?

Han kan ju ha vilka ringar han vill.  
    Jo :) Det kan man tycka men jag vill ju gärna att han också ska tycka att de är fina. Jag tror nog att jag får den still jag vill ha men helst vill jag ju att vi ska vara överens.

Därför tjejer... visa mig era kombinationer!!!
  • Berlan

Jag tycker inte att han kan lägga sig i det annat än av den uppenbara kostnadsaspekten. Välj det du vill!

• Drömmaren
    Berlan skrev 2011-09-22 09:31:23 följande:
    Jag tycker inte att han kan lägga sig i det annat än av den uppenbara kostnadsaspekten. Välj det du vill!
    Det handlar inte om kostnadsaspekten alls och jag får precis vilka ringar jag vill. Men JAG vill att vi ska vara överens eller åtminstone att han ska tycka ringarna är fina.

För mig är ringarna det första vi köper tillsammans, det är det fysiska tecknet för vårt äktenskap. Jag tycker inte det är så konstigt att jag vill att han ska gilla ringarna. Men som sagt, självklart är det jag som ska bära dom i slutändan. Men det betyder väl inte att jag kan få fösöka få över han på min sida? :)
  • Margaux

Här är mina nya ringar! Jag bär dom inte ihop iofs men tycker det är fint också... jag önskar bara inte en så bred ring så jag flyttade alliansen till höger.
    Vigselringen är den helt släta och solitären fick jag i morgongåva.

• marimekko86

Min förlovningsring med 11 st stenar på rad och vigselringen med tre princesslipade skönheter Hur kan man inte gilla sånna här kombinationer med massa bling?
  • Drömmaren

Vilka vackra kombinationer!

Vi ska dock ha gult guld... jag har helt förälskat mig i denna ringen, men jag vet inte vad jag ska ha för kombination då.

• LoJ

Drömmaren, ta en alliansring som på pricken liknar din trestensring förutom de tre stora diamanterna i mitten! Det blir jättesnyggt och kan inte bli fel!!!

Svar på tråden Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!