Inlägg från: Drömmaren |Visa alla inlägg
  • Drömmaren

Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!

Jag vill väldigt gärna ha stenar både på min förlovningsring och min vigselring. Jag tänker mig en klassisk alliansring som förlovningsring och sedan en större sten med sidstenar som vigselring eller en trestensring med sidstenar.

Min sambo är dock väldigt klassisk och kan inte tänka sig något annat än en solitär.

Så snälla hjälp mig att övertyga honom. Lägg upp era bilder på era vackra kombinationer. Helst där båda ringarna (eller om ni har fler... vi fungerar på en ring som morgongåva också) har stenar.

TACK!!!!

(vore tacksam om ni vill berätta var ni köpt ringarna och vad de kostade också men detta är bara om ni vill!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-22 11:22
    Det handlar inte om att jag inte får vilken ring jag vill. Jag vill bara för mig egen del och mina sambos få se vackra kombinationer med två ringar där båda har stenar.
  • Svar på tråden Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!
  • Drömmaren
    Aleta skrev 2011-09-21 18:04:25 följande:
    Det är du som ska titta på dem varje dag, är inte det argument nog?

Han kan ju ha vilka ringar han vill.  
    Jo :) Det kan man tycka men jag vill ju gärna att han också ska tycka att de är fina. Jag tror nog att jag får den still jag vill ha men helst vill jag ju att vi ska vara överens.

Därför tjejer... visa mig era kombinationer!!!
  • Drömmaren
    Berlan skrev 2011-09-22 09:31:23 följande:
    Jag tycker inte att han kan lägga sig i det annat än av den uppenbara kostnadsaspekten. Välj det du vill!
    Det handlar inte om kostnadsaspekten alls och jag får precis vilka ringar jag vill. Men JAG vill att vi ska vara överens eller åtminstone att han ska tycka ringarna är fina.

För mig är ringarna det första vi köper tillsammans, det är det fysiska tecknet för vårt äktenskap. Jag tycker inte det är så konstigt att jag vill att han ska gilla ringarna. Men som sagt, självklart är det jag som ska bära dom i slutändan. Men det betyder väl inte att jag kan få fösöka få över han på min sida? :)
  • Drömmaren

Vilka vackra kombinationer!

Vi ska dock ha gult guld... jag har helt förälskat mig i denna ringen, men jag vet inte vad jag ska ha för kombination då.

• Drömmaren

Ja, jag har tänkt det. Det tråkiga är att de inte har några sådana i butiken och de gör inga speciallösningar.

• Drömmaren

Jag har faktiskt min farmors tre !!! ringar som jag ska använda + en trasig guldkedja som jag fick när jag föddes. Så guld har jag faktiskt.

• Drömmaren

Hallbergs egen design! Den är sjukt vacker på fingret!

• Drömmaren
    Marylojs skrev 2011-10-14 10:01:22 följande:
    Precis något sådant jag tänkt mig!
    Ja, den är verkligen underbar!

Jag har valt en annan lösning nu men jag kan ge dig lite tips. Hallbergs är ganska dyra men tillhör samma koncern som Albrekts och Guldfynd. Vänta till någon av dessa butiker har en bra deal (30 % på valfri vara etc) och be de sig beställa hem ringen. Du kommer spara många tusenlappar på det sättet.

Jag har varit och provat ringen flera gånger och varje gång slås jag av hur fin den är. Den finns i en större modell också men den passar inte på mina fingrar, det blir för mycket. Så denna som kallas lillasystern är precis lagom.

Här är för övrigt länk till ringen  http://www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0379362&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=437&productType=1&priceRange=&&step=8&articleNo=&articlesPerStep=12&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Just nu har de 50-70 % på utvalda delar av sortimentet. Kan vara värt att kolla?
  • Drömmaren
    Jeaneettes skrev 2011-10-14 10:29:57 följande:

Själv kommer jag ha tre ringar, för vill ha likadan som min fästman som vill ha en solitär, jag har också det som förlovningsring, sen köpte vi två ringar till med diamaneter runt helt ringen sen sätter guldsmeden ihop min ring med dom så i mitten är min solitär ring som jag har gemensamt med min fästman.

Precis den varianten har vi också valt till slut :)
  • Drömmaren
    Jeaneettes skrev 2011-10-14 10:48:06 följande:
    Vad roligt först kändes det jätte konstigt att välja tre ringar men när det satt på fingret kändes det rätt.
    När jag fick det på fingret så kändes det helt rätt. det blev en perfekt kombination av min förkärlek för bling och min sambos traditionella tänk. Det kändes verkligen som vi... + att alla kompromisser som gör att jag får fler smycken måste räknas som bra kompromisser :)

Jag kommer ha två ganska smala alliansringar och sen en bredare solitärring emellan. Den ena alliansringen blir min morgongåva.
  • Drömmaren
    Jeaneettes skrev 2011-10-14 11:29:47 följande:
    Men gud vi har exakt likadant, min förlovningsring är 6 mm bred och dom andra blir smala och jag tänkte exakt likadant som dig!
    Du har väldigt bra smak Flört

Hur stor sten kommer du ha om jag får fråga?

Jag kommer ha rött guld, jag kommer använda mina farmors gamla ringar och göra min vigselring av.
Svar på tråden Kombinationer med bling - hjälp mig övertyga min sambo!