• nallemaja

frikyrkliga brudpar

Hej!
    Undrar om det finns några fler brudpar som är frikyrkliga och skulle vilja hålla kontakten? Ge varandra tips och idéer och så. Vore jättekul om ni var i våran ålder (20-30år typ) och bodde i närheten av göteborg så vi kanske kan träffas.

• Svar på tråden frikyrkliga brudpar
  • nallemaja

Tova
    Att många inte har dans är nog bara mer en traditon än nått religöst för visst dansar man i bibeln Vi kommer att ha en brudvals samt en extra vals för de som känner att de vill ta en svängom. Men överig dans blir det inte. Mest för att vi hoppas på mycket spex och att vi tycker det är roligare än hög musik och folk som dansar. Att folk lättare kan prata och sådär. Sen så har vi tänkt att festen ska vara slut vid 23-24 någon gång så att vi får åka till ett lyxigt hotellrum och gotta oss och nuta. Vi är nämligen inga nattmänniskor. Hoppas det var svar nog!

• Hestia

Sessa - Tack för erbjudandet! :) Om jag känner att Immanuelskyrkan inte är vad jag letar efter så hör jag av mig!

Har ni lyckats hitta någon äktenskapskurs än?

Jag har en fråga - hur ofta går ni i kyrkan? Jag är lite ledsen nu, för vi gick inte igår, och kommer vara borta två söndagar i rad nu... :(

• Plopp04

Hej!

Hestia
    Vi går på gudstjänst nästan varje söndag. Jag är dessutom söndagsskolledare och min pojkvän ljudtekniker och så sjunger vi mycket på möten också. Ofta så ser jag faktiskt fram mot söndagen :)

• Zetiina

Jag har två regelbundna höjdpunkter i veckan - hemgrupp (bönegrupp/bibelgrupp/cellgrupp/prata-och-fika-grupp/eller-vad-ni-nu-kallar-det) på torsdagar och gudstjänst på söndagar! Har hittat en församling jag trivs så otroligt bra i!! Brukar gå varje söndag, om jag inte är sjuk eller bortrest eller dylikt. Fast det händer ju att jag går till kyrkan även när jag är bortrest, för det brukar finnas på de flesta ställen

Apropå Tovas fråga om dans.
    Vi kommer inte ha dans, för vi vill helt enkelt inte ha det på vårt bröllop. Jag tycker det är riktigt kul att dansa (min blivande är kanske inte lika hängiven) men.. Det är bortprioriterat!! Vi vill hellre skratta med varandra, och ha en fin stund tillsammans med våra gäster, på en annan nivå än på dansgolvet. Och det kommer helt enkelt inte att hinnas med! Vi vill hinna till hotellrummet innan hela/halva natten har gått.
    En brudvals utan efterföljande "disco" skulle jag dock inte ha något emot, men jag vet inte om min blivande är så pigg på det Och jag vet inte när, var och hur man skulle få in den heller.

• Plopp04

Glömde säga att jag också har bönegrupp på torsdagar. Det är verkligen jätteroligt!
    Kram på er!

• Plopp04

Glömde säga att jag också har bönegrupp på torsdagar. Det är verkligen jätteroligt!
    Kram på er!

• Hestia

Plopp04 - Ser också fram emot söndagen, så därför är det tråkigt att inte kunna gå på ett tag...

Fanns det någon här i Jönköping/Huskvarna förresten?

• Ami

Hestia

Jag är ifrån Jönköping!!

Jag kan tyvärr inte gå till kyrkan varje söndag eftersom jag jobbar i en butik som är öppen från 11-17...typiskt. Men jag försöker gå de övriga söndagarna...vi har både ett förmiddagsmöte och ett eftermiddagsmöte så ofta blir det ju eftermiddagen =) Annars så har jag bönegrupp varannan vecka plus att jag är med på ungdomssamlingarna eftersom jag jobbar med ungdomarna i kyrkan..Man behöver en församlingsgemenskap för att växa och för känna trygghet tror jag..

• Hestia

Ami - Undrade om någon var från Jönköping för att vi tänkte åka upp till Korsberga på bröllopsresa och tänkte gå i kyrkan där uppe någonstans, men nu kommer vi inte åka till Korsberga (och vår sommarstuga där, för sambons föräldrar är där den helgen...) Så bry dig inte om mig! ;)

• Ami

Hestia..

Säg till någon annan gång om du är på väg hitåt =)

Svar på tråden frikyrkliga brudpar