Inlägg från: AlwaysAndForever2012 |Visa alla inlägg
  • AlwaysAndForever2012

TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??

Jag är en människa som älskar musik och framför allt texter. Jag tycker de är jätteviktiga och förmedlar så otroligt mycket känslor.
    jag har flertal låtar till bröllopet med texter som passar oss och bröllop. Har några bestämda och några tveksamma. Vill ändå inte ha en "jättevanlig" låt, även om endel är det ädnå Men är alltid lite kul att ha nån som inte alla vet också.
    om vi säger så här Shania Twain -from this moment är ju en låt som många vet, men ändå inte hörs jäätteofta och alla vet ändå. Sådana är okej. Men tyvärr kan jag inte ha den låten med då sambon har nåt minne med nåt ex till den..tyyypiskt.. ex ska inte vara i huvduet den dagen ju

Tips tack?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-05 13:06
    Jag älskar engelska låtar..texter..känslor för mig uttrycks mycket starkare.. MEN nu är jag faktiskt sugen på nån mer svensk fin enkel låt som kan spelas med piano/orgel och en tjej sjunger i kyrkan.
    Sonjas låt var fin som en skrev här innan, men jag vill inte ta första bästa.. är det nån som har fler tips?

• Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??
  • AlwaysAndForever2012
    LillaMi skrev 2011-09-27 00:10:09 följande:
    Jag är likadan, en sång måste betyda något och sätta sig djupt i själen för att jag ska älska den. :)
    På min vigsel hade jag tänkt ha den helt underbara 'Then' med countrysångaren Brad Paisley.
    Brad Paisley – Then (Piano Mix)
    Han har även en jättevacker sång som heter 'Oh Love' tillsammans med Carrie Underwood.
    Brad Paisley – Oh Love - Featuring Carrie Underwood
    Nu är det ju så att antingen så gillar man country, eller så hatar man det :P Jag älskar det just för texternas skull faktiskt, och då du skrev om Shania Twain så jag gissar att du är öppen för country :) (dessa två sånger är dock inte den värsta sortens country, haha)
    Åh, intressant. Jag gillar absolut Brad. Har 3 favoriter med honom. Whiskey lullaby - inte till bröllop då men gillar den och speciellt videon som ger liv i texten. Senååh, "he didn't have to be" man kan nästan gråta av den när pojken blir så glad av att en av mammans dejter vill ta med honom :) å en till jag glömt..
    Måste kolla dom du skrivit där :)
  • AlwaysAndForever2012
    Hmm, började tänka på vad d sjöng om i sarek eg.. undra om man skulle kunna göra den i en mer lugn version om en tjej sjunger den i kyrkan tro
  • AlwaysAndForever2012

OJoj nu har jag att göra :)
    Jag är ju en alltätare,
    men älskar verkligen rockballader,80talet, country när det gäller känslor
    har ni hört til death do us part med white lion? enda e att den känns för ledsam, fast gör man med egna instrument mm så kanske okej
    Så nu ska det lyssnas

• AlwaysAndForever2012
    Pinkgrape skrev 2011-09-27 12:21:31 följande:
    Klart man kan göra det :) Den texten är faktiskt väldigt fin :)
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-27 09:55:35 följande:
    Jag är ju en alltätare,
    har ni hört til death do us part med white lion? enda e att den känns för ledsam, fast gör man med egna instrument mm så kanske okej
    Så nu ska det lyssnas
    Har några fler förslag här då, i kategorin rockballader :)

Firehouse – I Live My Live For You
    Firehouse – When I Look Into Your Eyes
    Firehouse – Love Of A Lifetime
    Aerosmith – I Don't Want To Miss A Thing
    Europe – Tomorrow
    Hammerfall – Dreams Come True
    Journey – Stay Awhile
    Saxon – Do It All For You
    W.A.S.P. – Hold On To My Heart
    Lonestar – Amazed
    Ozzy Osbourne – I Just Want You
    Poison – The Last Song
    Bryan Adams – All For Love - The Three Musketeers/Soundtrack Version
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Oh.. Bryan Adams kan jag säga är en legend för mig. har redan med 2 låtar i bröllopet med honom som är när jag kommit in, går ut och har i mitten. de låtarna får ingen sjunga för ingen kan slå hans röst hehe.
    Därför jag måste hitta fler låtar som inte är han så solosångerskan får sjunga nåt haha
    Lonestars låt fastnade jag för på singstar för några år sedan.. riktigt fin..mmåste lyssna på den igen.
    i don't wanna miss a thing..klassiker också..
    måste kolla alla dessa nu
  • AlwaysAndForever2012
    Pinkgrape skrev 2011-09-27 12:21:31 följande:
    Klart man kan göra det :) Den texten är faktiskt väldigt fin :)
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-27 09:55:35 följande:
    Jag är ju en alltätare,
    Så nu ska det lyssnas
    Har några fler förslag här då, i kategorin rockballader :)

Firehouse – I Live My Live For You
    Firehouse – When I Look Into Your Eyes
    Firehouse – Love Of A Lifetime
    Aerosmith – I Don't Want To Miss A Thing
    Europe – Tomorrow
    Hammerfall – Dreams Come True
    Journey – Stay Awhile
    Saxon – Do It All For You
    W.A.S.P. – Hold On To My Heart
    Lonestar – Amazed
    Ozzy Osbourne – I Just Want You
    Poison – The Last Song
    Bryan Adams – All For Love - The Three Musketeers/Soundtrack Version
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    OJOJOJ, måste bara säga tack, innan jag glömmer det har inte kommit längre än till två låtar på denna rad då jag hamnat på massa fler låtar hehe.. men oh firehouse är en grupp jag kommer älska känner jag. jag har spelat slut alla låtar jag har och behövde verkligen nåt nytt. when I look into your eyes började jag älska efter några meningar..rösten, instrumenten,texten..de där riktigt sköna rockballadskänslan..funderar på om det ska bli "vår" låt varje låt vi alltid fastnat för ihop annars har alltid depptext och känsla..första låten vi gemensamt fastnade för som va rätt stil av text
    Frågan är om jag vill att en tjej ska sjunga den solo..hehe..
  • AlwaysAndForever2012
    Dansmusen skrev 2011-10-04 22:46:42 följande:
    Du  är allt med Sonja Alden tycker jag är fin. 
    Den har vi valt som våran låt eftersom texten beskriver så bra
    vad vi känner för varandra :)

Lyssnade på sonjas låt nu. Visst jag har hört texter som passar oss bättre och föredrar absolut engelska före svenska MEN shit..va verkligt det blev när man satt och lyssnade på en tjej som sjöng och med bara piano typ i bakgrunden. För det är ju så det blir för solisten i kyrkan Funderar på att ha med denna när hon sjunger :)
  • AlwaysAndForever2012
    Jeni skrev 2011-10-05 13:11:14 följande:
    kanske vanliga låtar eller inte i din stil men här är tips:

Whitney Houston - I will always love you (smörigt Tungan ute)

stevie wonder - I just called to say I love you

bryan Adams - (typ alla låtar är passande)

Bon jovi - always

eric clapton - wonderful tonight

Aerosmith - I don't wanna miss a thing

Alla skulle nog passa till en brudvals, jag har själv tänkt ha bon jovi låt eller clapton
    04.08.2012
    Hehe.. det va som du gick igenom mitt register av låtar haha.. speciellt när du skrev bryan Adams alla låtar typ passande för han är otroligt..röst,musik och framförallt texter ;)
  • AlwaysAndForever2012
    Jeni skrev 2011-10-05 13:22:40 följande:

Tyvärr vet jag inte om svenska låtar, lyssnar inte på sånt själv, tycker det låter såååå smöörigt, klarar inte av det... Jag tycker engelska är bäst och då har då Bryan Adams och Bon Jovi typiska kärleksballader. jag kan inte argumentera något emot deras låtar.... Glad så jag har ett fånigt tips....slut ögonen föreställ dig i brudklänningen när du går in i kyrkan...vilken låt hör du? Föreställ dig och din man när ni dansar valsen( det där ögonblicket du vet... Flört) Vilken låt hör du? Den som först ploppar upp i huvudet, ta den! låter löjligt men så brukar jag impulsivt fantisera och vet då exakt vilken jag ska välja Skrattande

04.08.2012

Hehe. precis som jag. lyssnar knappt aldrig på svenska låtar eller ser svenska filmer. Men kan va bra att ha nån svensk så mormor och dom också fröstår hehe.

Jag har redan beslutat vilken låt som blir självklart val. När vi går in ska det först bara spelas instrumentalt från kantor på Bryan Adams - everything I do. Vi har en liten dotter på då 1.5 som ska lyckas gå fram hihi. så bäst ha orgel så hon hinner fram När vi kommit fram så ska låten börja spelas på riktigt. för iiingen får sjunga bryan adams låtar.. han är klassiker. allt med hans musik.Skrattande Därför får inte solisten sjunga då. Precis när han börjar sjunga "look into my eyes" så ska vi vända oss mot varann oooh ryser bara av tanken på det sen ska inte hela låten spelas då, för jag ska sen ha slutet på den i slutet av bröllopet när vi går ut
    Sen har jag tre låtar till som ska va med på bröllopet. bla Bryan Adams igen med Here I Am..texten passar så perfekt till oss..återigen får inte tjejen sjunga för jag kan inte höra nån annan sjunga hans låtar :-P
    Vi ska även ha Nick Lacheys låt..den va så fiiin med honom så hon får inte sjunga den heller..haha..attans
    MEN hon ska få sjunga "this moment" med marie picasso. den låtens text passar oss perfekt
    Men när man ändå betalar henne vill man gärna ha en låt till med henne..hmm..å då känns det som jag måste sikta in mig på en låt som en tjej sjunger så jag inte jämför så med en bra kille som bryan hehe

• AlwaysAndForever2012
    MagicBride skrev 2011-10-05 13:16:09 följande:
    Glasvegas – Be My Baby - Acoustic Version (hoppas länken funkar - till spotify!)

Den här låten hade vi. Är en cover på en gammal låt se de flesta känner igen texten
    Är kille som sjunger här men funkar nog vilket som.

The night we met I knew I needed you so
    And if I had the chance I'd never let you go
    So won't you say you love me
    I'll make you so proud of me
    We'll make 'em turn their heads
    Every place we go
    So won't you please

Be my little baby
    Say you'll be my darling
    Be my baby now
    Ooh, ohh, ohh, oh

I'll make you happy, baby
    Just wait and see
    For every kiss you give me
    I'll give you three
    Oh, since the day I saw you
    I have been waiting for you
    You know I will adore you
    Till eternity
    So come on and please

(Be my be my baby) Be my little baby
    (I want it only say) Say you'll be my darling
    (Be my be my baby) Be my baby now
    (I want it only say) Ooh, ohh, ohh, ohh, oh

Ja den känner man ju självklart igen :)
  • AlwaysAndForever2012
    Jenny P skrev 2011-10-05 13:48:53 följande:
    Håller med om att svenska låtar oftast låter för sliskiga och kladdiga. Dessutom brukar kärleksballader vara sönderspelade i bröllopssammanhang.
    Men här kommer ett tips på en svensk låt, med fantastisk text! Vi hade den på vårt bröllop och alla gästerna blev förälskade i den. Min svägerska sjöng och blev ackompanierad av en gitarrist och en violinist.
    "Jag har gått inunder stjärnor" har spelats in av olika artister sedan dikten skrevs, men denna version med Bo Sundström och Frida Öhrn är fantastisk!!!
    Musik: Fredrik Jonsson
    Text:Pär Lagerkvist

">

" target="_blank">

Då måste jag kika går den att göra bara med orgel/piano fin tro
  • AlwaysAndForever2012
    LillaMi skrev 2011-10-05 15:40:46 följande:
    Jag började nyss storböla till 'Av längtan till dig' med CajsaStina Åkerström, ifall det kan vara nåt? :P
    Ah, missa att du måste skrivit detta när jag skrev ett och då hamnade det över Den får jag kika på också :)
  • AlwaysAndForever2012

Menar du alla låtar jag valt eller den låten jag valt utan frågan här
    Jag tror det blir sonja aldéns vi tar härifrån iaf. få in nåt som bara är tjej och piano så jag inte känner av att det saknas så mycket om man tex tar en kille med jättefin röst och instrumentalt som inte går ersätta

• AlwaysAndForever2012
    durrasflikka skrev 2011-10-12 16:09:58 följande:

M2b spelade en bon jovi låt som jag förälskade mig i för länge sedan MEN han lyssnade massor på den med sitt ena ex och är själv inte så förtjust i den. Men texten är helt underbar. Thank you for loving me heter den.

Någon tipsade om I don't want to miss a thing och den ska jag lägga fram som förslag för honom då vi har ett roligt minne från den låten.

Japp, den låten med Bon Jovi är fin. :) Typiskt att ex ska existera och förstöra fna låtar :-P
Svar på tråden TIPS TACK .Någon som vet nån låt med jättefin matchande text??