• mamly

Sockerpasta eller marsipan??

Vilken är det man täcker tårtan med??

• Svar på tråden Sockerpasta eller marsipan??
  • Kattpoet

Det är upp till dig,  marsipan smakar mandel och sockerpasta smakar socker.

• Madelen867

Marsipan helt klart!

Sockerpastan är inget god.

• Cakemaker

Det finns olika märken av sockerpasta och alla har typ olika smak. Ballina (stavning?) tycker jag inte alls är god men smakade för ett tag sen Royal Iceing(s) sockerpasta och den var helt klart godare! :) Fördelen med sockerpasta är ju att den även funkar för nötallergiker. ;) Köper du tårta från ett bageri är det nästan alltid marsipan. Man kanske kan fråga om sockerpasta men inte alla kan beställa in det...

• marimekko86

Marsipan ska vi ha, förutom på allergitårtan där vi har sugarpaste. Marsipan är godare tycker jag. Sugarpasten är bara söt. Den är inte dålig alls, men jag föredrar marsipan

• ena

Sugarpaste kan man göra själv också och då smaksätta med det man vill, jag smaksätter ofta min sugarpaste med sådana essenser som man har när man gör karameller.
    Som någon skrev tidigare är ju sugarpasten bättre ur allergisynpunkt, dessutom är den ju riktigt vit från början, marsipan måste färgas för att bli vit.

• RosaMaggan

En sak till är att sugerpaste kan vara kritvit medan marsipan alltid är lite beige, även som ofärgad.

Svar på tråden Sockerpasta eller marsipan??