• 123ost

Buffe och betalbar, hur ska vi duka?

Vi kommer ha buffe och betalbar och då kommer det inte stå några tallrikar på borden, ska glasen stå på bordet så man får ta med och fylla på i baren eller ska glasen finnas i baren först?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 10:14
    Glömde skriva att gästerna kommer bli bjudna på dricka till maten, funderar på om vi ska ha drinkbiljetter så de får använda dom till middagen i baren? Förslag?

• Svar på tråden Buffe och betalbar, hur ska vi duka?
  • Lilique

Om ALL dricka ska finnas i baren från början och inget på borden så hade jag nog låtit glasen stå i baren. Men jag hade ju ställt ut vattenglas eller något på varje plats (och karaffer på borden) dels för att göra "varannan vatten" lite smidigare och dels för att dukningen inte ska bli obefintlig liksom.

• 123ost
    Lilique skrev 2011-09-27 08:21:42 följande:
    Om ALL dricka ska finnas i baren från början och inget på borden så hade jag nog låtit glasen stå i baren. Men jag hade ju ställt ut vattenglas eller något på varje plats (och karaffer på borden) dels för att göra "varannan vatten" lite smidigare och dels för att dukningen inte ska bli obefintlig liksom.
    Vanlig läsk kommer vi mest troligt ha på något annat bord intill buffén.
    Vatten och vanligt vattenglas kommer ifnnas på borden.. tror jag nog :)
  • Vi2alltid

Jag tycker det är fint att ha det dukat, vi dukade allt utom tallrikar!

• 123ost
    Vi2alltid skrev 2011-09-27 21:32:37 följande:
    Jag tycker det är fint att ha det dukat, vi dukade allt utom tallrikar!
    Men då måste väl gästerna ta med sig sina glas och vinglas för att hämta alkohol från baren?
  • Lysdioda

Om ni har dryckesbiljetter i festhäftet så kan de som servera drycken till middagen ta emot biljetten när de fyller på så slipper man än mer spring än vad det blir när alla ska ta mat, ta om och så vidare.

Så hade vi på jobbfest och det var rätt smidigt (fast man fick köpa sin dryckesbiljeett innan middagen då).

• Vi2alltid
    123ost skrev 2011-09-27 22:16:24 följande:
    Men då måste väl gästerna ta med sig sina glas och vinglas för att hämta alkohol från baren?
    Vi bjöd på dricka under middagen, så vi folk blev serverade medan de väntade att få ta mat. Man kan ju även ställa fram det på borden, beroende på hur ni känner.
Svar på tråden Buffe och betalbar, hur ska vi duka?