• Margaux

Är det bara våra vänner och oss som dricker så mycket? Total åtgång av alkohol på vår fest!

Har läst tidigare i trådar ang. åtgång av alkohol. Jag jobbar med vin och har kanske törstiga kompisar men jag tycker vi tog åt så vi storknade och ändå gick nästan allt åt.....
    Min tärna jobbar i restaurant med organisering av sällskap och hon fick mig att beräkna mycket och tur var det!
    Vi var 53 vuxna till middag varav 3 som inte drack alkohol.
    Hos oss gick det:
    18 fl Champagne
    30 fl vitvin
    34 fl rödvin
    6 fl portvin
    ca 5 flak öl
    av sprit hade vi: 1 L gin, 1 L vodka, 1 L baylies, 1 fl whisky, 1 fl rom etc,etc här är det kvar i alla flaskor

Jag tycker det gick väldigt mkt vin, men det var en städad fast låååång fest. Folk var bjudna till 4 på dagen och de flesta gick väl 12 h senare.....

• Svar på tråden Är det bara våra vänner och oss som dricker så mycket? Total åtgång av alkohol på vår fest!
  • Maxterr

Vi var 72 varav 6 som inte drack alkohol.

Tror det gick åt ungefär:
    18 flaskor champagne
    16 fl rött
    10 fl vitt
    2 flak öl
    1 flaska whisky
    1 flaska cognac
    2 flaskor Baileys
    hade lite olika sorters alkoläsk, gick väl åt ca 2 flak.

Vilket var mindre än jag räknat med.
    Det viktiga är ju att festen blir kul och att ingen spårar ur.

• aniara

Ja det låter som att era gæster drack ordentligt. Enligt mina berækningar drack varje (alkoholdrickande) gæst i snitt næstan en liter vin, plus øvriga alkoholsorter (champagne, portvin, øl och sprit). Det ær ganska mycket. Dock ær det væl inget att ødsla energi på nu. Det som gick åt har gått åt. Huvudsaken ær væl att det blev en bra fest, och det tycks det ju ha blivit eftersom den pågick så længe. Jag har varit på ett långdraget brøllop med ganska snålt med dricka, och den festen sjælvdog en liten stund efter brudvalsen, trots att många av gæsterna bodde på stællet dær festen hølls.

• Margaux

Jag är inte alls ledsen att det gick åt så mkt hos oss, tvärtom känns det som otroligt lyckat när festen tvångsavslutas kl 6 och flera av gästerna säger spontant att det är den bästa festen de någonsin varit på....
    Men jag undrade i mitt stilla sinn hur många här inne som tar död på sina egna fester genom att snåla på drickat?

• jkbr

Nej  jag tycker det lät normalt :) hos oss var det kanske 35 som drack och det gick lika mycket om inte mer.
    12 flak med öl ca 25 liter vin 18 flaskor champange kanske 5 liter sprit. Men det var  städat, vi hade det underbart och alla var så glada och lyckliga , inget bråk eller så.
     jag har varit på bröllop där det snålats på spriten och det har inte varit lika kul som dom dom inte gjort det.
    Svenskar har ju en tendens att  tycka det är roligare med alkohol :)

Svar på tråden Är det bara våra vänner och oss som dricker så mycket? Total åtgång av alkohol på vår fest!