Inlägg från: Blivande fru Clain |Visa alla inlägg
  • Blivande fru Clain

Bröllop i Gävle 2012. Behöver tips och idéer om allt!

Hejsan

Vi ska gifta oss 28/7 2012 i gamla bomhus kyrka men ha festen på soldathemmet.

Imke 1977: Vi kan ju bolla lite ideer angående festlokalen. Hur har ni tänkt göra med mat och dryck? Jag försöker oxå hitta på bra alternativ som inte kostar multum. Läser alla bröllopstidningar från pärm till pärm

Vilket bra tips med ringarna i skutskär...tack!

• Blivande fru Clain

Imke 1977: Vi har också tänkt ha buffe. Jag försökte leta GTC restaurangen på nätet men vilken dålig hemsida. Har du kollat något mer med dom?

Svärföräldrarana åker ner till spanien med husbil varje sommar så alkoholen blir inte så dyr, tack och lov!

Jag tror att jag ska våga mig på att beställa klänning från kina. Gör man det nu så hinner man ju gott och väl med ändringar. Hur tänker ni andra göra med klänning?

• Blivande fru Clain

Nu var det några månader sedan vi skrev något här i tråden. Det skulle vara roligt att höra hur långt ni andra har hunnit i planeringen nu.

Vi har kört fast lite nu på inbjudningskorten och cateringen.

Någon som har några bra tips?

• Blivande fru Clain

Oj vad långt ni har hunnit Imke1977. Vad skönt! I och för sig så är det inte långt kvar till juni heller.

Vi har också hunnit med en del nu på slutet:
    Inbjudningskorten och tackkorten är beställd och påväg
    Tärnklänningarna har jag hittat men inte beställt
    Väst och fluga är beställd
    Tårtan är beställd
    Vi har fortfarande inte bestämt oss var vi ska ta cateringen ifrån, jag tycker det är jättesvårt. Jag vill att det ska vara mycket olika rätter och jag tycker de flesta ställena har för få rätter i sina bufféer.
    Livemusiken är fixad, men en musiklista till spotify är kvar att fixa
    Men den stora frågan för oss är vem som ska vara barnvakt åt vår dotter. Alla som står henne nära kommer ju att vara på bröllopet....jag får ont i magen när jag tänker på det.

Hur har du tänkt ang lokalen. det var läge sen jag var dit nu men hur har du tänkt dekorera? Det jag kommer ihåg är att jag inte tyckte det var några fina stolar.

Ja du, när man börjar funder så känns det som det är en hel del kvar att göra.
    Tur att jag har på mig ända till 28 juli!

Svar på tråden Bröllop i Gävle 2012. Behöver tips och idéer om allt!