Tänkte lämna några av våra tips=)
Vi gifte oss 2/9-2011, i gamla Bomhus Kyrka.
Vi hade festen på Templet, så fin lokal. www.mediatemplet.se/
Bröllops tårtan beställde vi från Bodins på Söder, nämde man ej ordet bröllop fick man moussetårta för 21 kr biten. Och nämnde vi ordet bröllop så kostade samma tårtor 45 kr biten.
Så jag beställde 3 stycken hela vita tårtor med rosa sidénband rund, utan att nämna ordet bröllop utan bara fest;)
Sen beställde jag ett brudpar på nätet att sätta på en av tårtorna.
Å kan säga att jag valde 3 helt olika tårtor med oilka fyllningar men alla såg lika ut på utsidan.
Maten tog vi från HeartBreak (tog även från dem förra året då vi fyllde jämt), är jätte nöjd med dem.
Vi hade förrätt, Klassisk Skagen toast och sen Varmrätts buffé, fläskfilé, kycklingfilé, potatisgratäng, 3 olika såser, sallad, bröd, vindruvor, brieost, och en massa olika kex. Hur mycket mat som helst!!!! Massor över. 170kr/person.
Vi köpte alkohol från en person som tagit hem från Tyskland, allt utom vinet. För vi ville kunna lämna tillbaka vin som blev över då vi själva inte dricker det. Så inom 2 eller 3 veckor får man lämna tillbaka det man köpt på system om man har kvitto kvar.
Klänningen köpte jag på Klädpiraten. Många tycker att det är lite halvdålig service där. Men frågar man så får man bra hjälp. Vi hyrde även mannens, bestman och sonen kläder där. Å vi är jätte nöjda.
Kan rekommendera våran fotograf Jenny Eriksson.
ogonblickochkansla.blogg.se/
Blommor fixade Lisa på Lisas blommor nere på 9:an, kanon tjej.
Annars har jag köpt mycket på Tradera.
Några saijter jag kan rekommendera är:
www.partytajm.se/
www.angelinas.se/ (köpte dotterns klänning här)
www.balochbrud.se
www.myheart.se
www.kyrkomusik.se/index2.php
www.mytuxedo.co.uk/
www.kakburken.se/product_info.php (detta söta brudpar hade vi på tårtan)
Har ni blivande brudpar fler funderingar så är det bara att fråga på=)