• Cakemaker

Blir nog ingen hippa :(

Har länge önskat mig en hippa med mina närmaste vänner. Har från början sagt till min syster (tärna) att jag skulle tycka det var kul men undrat hur det skulle gå då mina vänner inte riktigt känner varandra. Har hintat lite då och då och båda mamma och syrran har sagt att "ingen fara, vi hittar på mer än du tror". Hintade sensat i somras och tänkte att; aha, det blir kanske nåt iaf (p.g.a. svaret...) 

Nu är det två veckor kvartill den stora dagen. I helgen ska vi vara flytthjälp till morfar, veckan efter har alla fullt upp då vi ska ha begravning för min mormor. Veckan efter det kommer gå åt till "sista-minuten-grejer" som inte blivit fixade p.g.a. begravnings och flyttplanering och sen den 15 så är det ju dags.

Måste säga att det känns rätt sorgligt om det inte blir nåt. Behöver ju absolut inte va nåt storslaget men det skulle va kul att bli överaskad liksom... 

• Svar på tråden Blir nog ingen hippa :(
  • Jhkk

Du kanske blir mer överraskad än du tror! Det verkar ju ändå som att de har något på gång, så ta det lugnt du bara. Annars får du väl hitta på något kul med dina vänner efter bröllopet.

• Fröken Emma

Jag förstår dina känslor. Och jag vill ju så gärna säga att du inte ska bli ledsen om det inte blir nån!! Men det är svårt, jag vet, när man har byggt upp en förväntan. Men fokusera på bröllpet ist!! Försök iaf. Och begravningen av din mormor. Båda två mycket speciella händelser!

Sen kan du ta en kväll veckan innan bröllopet och samla ihopp dom näsrmaste. Dricka lite bubbel och bara mysa. Samtidigt som dina gäster får hjälpa till med dom sista förberedelserna. Ett bra tillfälle för dig att koppla av!!

Kram

• 070831

ja det är ju trist ..

jag får ingen så du är inte ensam för jag har en kompis EN!! och hon tänker inte göra någonting då hon planerar sitt eget bröllop i juni :(

• daniiel

Jag hade ingen hippa heller. Ingen som hade tid, ork eller lust att dra ihop något innan bröllopet. Blev lovade en efter bröllopet men månaderna har tickat på och jag har insett att det inte kommer ske. Något jag hade mina föraningar om, då jag inte direkt har några tjejkompisar. Nu vet jag dessutom, såhär ett tag efter bröllopet, att vissa skulle nog inte ens blivit inbjudna. Jaja, så kan det vara.

• ciacia

precis, det handlar ju inte så mycket om vad man gör eller att det ska vara stort. själva grejen är att man träffas och att man blir "uppvaktad" och känner att de "hyllar" dig för att de är så glada över att du ska gifta dig. jag hade känt likadant så nära inpå, speciellt med tanke på att det finns planer precis innan också... men en tanke slog mig ändå. kanske du/ni inte alls ska hjälpa morfar att flytta just då?! kanske har de sagt det, men det är just då du får din hippa?! om det nu inte blir av, hoppas jag att du kan ha något av en hippa efter ditt bröllop.

• Cakemaker

Jo det blev av till slut :) En vecka innan själva bröllopet ringde det på dörren klockan 11 på förmiddan. Fick 30 minuter på att göra mig i ordning innan vi skulle iväg. Själv gick man runt i mjukisbyxor och såg halvdassig ut :) Iväg for vi i alla fall, jag med ögonbindel, iväg till första stoppet. När vi kom fram åkte ögonbindeln av men jag fattade inte riktigt var vi var ändå. Dom hade iaf tagit med mig till en inspelning av "Kär och galen". Tyvärr drog inspelningen ut på tiden så vi hann inte va kvar på hela men det gjorde inte så mycket. På med ögonbidel igen och iväg med bil till nästa ställe. Stannar med bilen en bit ifrån så det blir nog en 10 minuter att gå, nånstans i stan, med ögonbindel och en sån där "bride to be-krona" på huvudet. Kommer iaf fram till Make up store där jag får en sminkning till kvällen och får välja produkter. Perfekt eftersom jag tänkt köpa lite inför bröllopet :) När vi var klara där begav vi oss med taxi hem till en av vännerna för att äta middag med efterrätt och annat trevligt. Jättemysigt verkligen ^^ Sen fick jag en utmaning. Dom visade mig en bild av 2 Mumintroll och jag fick 15 minuter på mig att avbilda dessa i marsipan (håller på mycket med sånt annars). Klarade mig rätt bra men man har ju gjort snyggare saker i sitt liv, haha. Kvällen avslutades med Singstar popcorn och annat gott. Det hela var ganska så oväntat men det kändes som en helt fantastisk dag! :)

• gbg2012
    Cakemaker skrev 2012-01-04 20:32:16 följande:
    Jo det blev av till slut :) En vecka innan själva bröllopet ringde det på dörren klockan 11 på förmiddan. Fick 30 minuter på att göra mig i ordning innan vi skulle iväg. Själv gick man runt i mjukisbyxor och såg halvdassig ut :) Iväg for vi i alla fall, jag med ögonbindel, iväg till första stoppet. När vi kom fram åkte ögonbindeln av men jag fattade inte riktigt var vi var ändå. Dom hade iaf tagit med mig till en inspelning av "Kär och galen". Tyvärr drog inspelningen ut på tiden så vi hann inte va kvar på hela men det gjorde inte så mycket. På med ögonbidel igen och iväg med bil till nästa ställe. Stannar med bilen en bit ifrån så det blir nog en 10 minuter att gå, nånstans i stan, med ögonbindel och en sån där "bride to be-krona" på huvudet. Kommer iaf fram till Make up store där jag får en sminkning till kvällen och får välja produkter. Perfekt eftersom jag tänkt köpa lite inför bröllopet :) När vi var klara där begav vi oss med taxi hem till en av vännerna för att äta middag med efterrätt och annat trevligt. Jättemysigt verkligen ^^ Sen fick jag en utmaning. Dom visade mig en bild av 2 Mumintroll och jag fick 15 minuter på mig att avbilda dessa i marsipan (håller på mycket med sånt annars). Klarade mig rätt bra men man har ju gjort snyggare saker i sitt liv, haha. Kvällen avslutades med Singstar popcorn och annat gott. Det hela var ganska så oväntat men det kändes som en helt fantastisk dag! :)
    Vad roligt att det löste sig!! =) 

Känns ju jättetråkigt att inte få någon möhippa! Jag längtar så mycket till min! =) 
Svar på tråden Blir nog ingen hippa :(