Inlägg från: Marylojs |Visa alla inlägg
  • Marylojs

Har beslutsångest över ringen

Ju mer jag tittar på ringar, desto mer förvirrad blir jag. Jag trodde jag hittat helt rätt och var "klar" med vilken ring jag vill ha, men nu börjar jag fundera på att ändra mig totalt. 

Min förlovningsring är en väldigt oansenlig historia i rött guld med tre små, små stenar som ligger lodrätt. Jag tänkte att jag ska ha en kombinationsring som vigselring, i vitguld med diamanter. Då skulle förlovningsringen ligga i mitten av de två i vitguld.

Nu känner jag dock mer och mer att jag kanske vill byta ut förlovningsringen till en allinsring i vitt guld med stenar,  och ha en trestensring som vigselring (även den i vitt guld). Någon som har en aning om var man kan hitta trestensringar till vettiga priser? Eller tips på bra och prisvärda guldsmeder i stockholmsområdet?

Blir det konstigt om min m2b behåller sin förlovningsring i rött guld om jag byter till vitt guld?  

• Svar på tråden Har beslutsångest över ringen
  • Marylojs

Jag har tänkt precis så, det var därför jag fastnade för kombinationsringen. Oavsett så kommer jag ju inte göra mig av med förlovningsringen, den får kanske bli ett halssmycke eller liknande istället har jag i sådana fall tänkt.

Svar på tråden Har beslutsångest över ringen