Missnöjd över vårt bröllop
Känner mig så ledsen och fånig...
Gifte mig i somras på Gotland, något jag hade planerat i nästan ett års tid men min man. Jag har haft höga förväntningar och lagt ner hela min själ i bröllopsplaneringen för att göra det så personligt som möjligt och till överkomligt pris. Min man har inte varit lika aktiv men jag ville verkligen att han skulle vara delaktig för att det inte skulle blir MITT bröllop. Ända sedan bröllopsdagen i juli har jag kännt mig ledsen när jag tänker på vår bröllopsdag. Jag hade helt enkelt för höga förväntningar, och har fått en känsla av att flera gäster också har hade för höga förväntningar. Dagen gick inte helt som planerat, men i stort sett. Stämningen kanske blev stelare än jag hoppats på och inte så mycket happenings som man kanske hade önskat. När jag tittar på bilderna känner jag både glödje och ångest. Har inte hört från fler än ett par stycken att de hade trevligt vilket känns ledsamt. En av mina bästa kompisar krystade fram att hon hade trevligt och såg skitdeppig ut hela festen. Jag har hållt allt detta inom mig förstås förutom att jag sagt det till min man ett par ggr och han tycker jag är fånig. Det känns så himla tråkigt och ledsamt, jag är såklart glad för att alla var där och för att vara gift. Men hoppas att någon förstår... jag försöker verkligen se positiva i saker, men det härkänns förjävligt. Alla åkte så långt för vårt bröllop och det känns alldeles för slätstruket.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-04 14:13
skrivet av Gotlandsmö