Missnöjd över vårt bröllop
Vad skönt att höra att någon förstår! Jag har tänkt endel de senaste dagarna, och jag vet att några iaf hade trevligt. Vi hade knappt några släkningar, mest vänner och ganska sansade personer,många somm inte kände varandra. Det blev iofs fart på dansandet senare. Vi hade förökt ed att ha tipspromenad med de som satt brevid varandra osv. Men de som inte hade trevligt försöker jag också tänka att det blir inte roligare än man gör sig. Dock kanske endel förväntar sig mer underhållning på ett bröllop men till viss del är det ju gästerna som brukar stå får sånt med tal eller roliga saker. Våra toastmastrar (mina syskon) kanske inte var de mest livliga av sig, vilket säkert bidrog till att det kändes lite stelt. Men det är så svårt att veta innan!! Jag och min man är inte dem som älskar att stå i centrum heller. Vi hyrde en bygdegård på landet. Endel hade kanske väntat sig värsta herrgården, men det var det inte. Mer enkelt och lantligt. Vi ville inte ha det för "pampigt" utan mer personligt. I efterhand så hade jag nog satsat på mer mysfaktor, mer eld utomhus, kanske någon levande musik eller underhållning utöver talen osv. Men min man tyckte hela tiden att jag skulle göra allt så speciellt och överarbetat. Men jag hade nog velat göra ännu mer för att endel skulle känna att det var värt att åka så långt... sådana som inte är så pratiga och bjuder på sig själva kanske behöver mer underhållning för att trivas.
Känns som jag har svårt att fråga någon om det stämmer.. men jag är väldigt besviken på en av mina bästa kompisar som inte log en enda gång under bröllopet. Hon borde ju vara glad för att man gifter sig och dela dagen med mig.
Jag ska lägga ut lite bilder på min sida.
Hoppas att jag kan bidra med att ni inte har för höga förväntningar på era bröllop och vara mer avslappnade!! Men det var svårt för mig.