• Hanna05

Gåvor inför bröllopet till dem som hjälpt till som mest! ? Vad fylla dessa korgar med?

Hej!

Jag ska ge korgar med innehåll till de personer som hjälpt till mest.
    Hjälp mig fylla dem! :)

Tänkte mig vin, choklad, och något mer. Har ni några tips ? :))

• Svar på tråden Gåvor inför bröllopet till dem som hjälpt till som mest! ? Vad fylla dessa korgar med?
  • Hanna05

Tack!

Mer förslag någon? :)

• Hanna05
    Januaribruden skrev 2011-10-10 07:56:42 följande:
    Vi ska också ge bort presentkorgar. Eftersom vi har italienskt tema på mat o dryck så tänkte vi fylla dem med italienskt. Mandelskorpor, marmelad, choklad, vin och andra lite finare matvaror från italien.
    Åh, min mamma älskar Italien och brukar resa dit ofta :)

Vet du vart i Sverige man kan köpa Italienska matvaror?? Såsom pasta, marmelad ? Mandelskorpor var ju ett bra tips också! :)
  • Hanna05

Ska inte ha någon speciell korg, utan ska nog vara ganska blandat i korgen.

Det jag kommit på hittils som jag ska fylla dem med är :
    En flaska rött & en flaska vitt. Choklad. Mandelskorpor. Olivolja. Ljus. Servetter. Handdukar. Tvål. Te & två tekoppar.

Badtofflor vart köper man det? :P

Till kvinnan: Ett halsband med en gravyr "Tack"
    Till mannen: ?? (Funderar på en kaffekopp, en skål eller något här ... )

Eventuellt även två biobiljetter eller ett presentkort på en restaurang.

• Hanna05
    Jeni skrev 2011-10-13 15:43:51 följande:
    Ännu bättre! Allt du har hittills är bra. badtofflor finns lite överallt, kanske Jysk? Om du har halsband till kvinnan kanske du kan ha ett armband till mannen? Sånna som finns rätt så billiga i Guldfynd?
    Något av dessa kanske?

www.guldfynd.se/page.jsp?step=1&node=156&prod...

Eller kanske manschettknappar?
    Kanske inte ett armband då det är min pappa på 60 år som är mannen :P
    Men manchett knappar eller en snygg slips kanske !? ;)
  • Hanna05
    På rosa moln skrev 2011-10-13 18:54:59 följande:
    Jag tycker alltid att det är dumt att ge bort alkohol om man inte står personen i fråga väldigt nära, men det verkar du ju göra i detta fallet så då är det kanske okej :) Annars så tycker jag att en ekologisk matkorg är väldigt trevligt även om ni/de kanske inte väljer ekologiskt till vardags - ofta både godare, lyxigare och bättre för samvetet (och för andra människor, djur och omvärlden också naturligtvis) :)
    Det är ju mina föräldrar vi pratar om och de älskar vin :)

Min sambos föräldrar är kristna och dricker inte alkohol så de får något annat :)
Svar på tråden Gåvor inför bröllopet till dem som hjälpt till som mest! ? Vad fylla dessa korgar med?