Inlägg från: Mysullis |Visa alla inlägg
  • Mysullis

Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)

Har ganska nyligen blivit medlem här sedan min fästman friade. Hänger mest i Smycken & ringar och kikar på vad folk väljer för förlovningsringar/vigselringar. För att få inspiration och för att jag är nyfiken på vad folk vill ha.

Men jag har till min stora förvåning märkt att jag påverkats av att många verkar ha jättedyra ringar med enorma diamanter. Min fästman köpte en helt fantastisk förlovningsring till mig, älskar den! Och den var jättedyr enligt mina mått, 19000 kr. Massor med pengar, hade mer tänkt mig nåt i stil med 5000-6000 kr. Men så blev jag bara kär i en ring, och min underbara fästman tyckte att jag helt klart skulle ha den. <3

Så läser man här. Och massor med människor verkar ha förlovningsringar i prisklassen 30000-40000 kr och uppåt, minst! Här är det mer vanligt än ovanligt, känns det som, att man har en bamsediamant á la USA på 0,70 ct och uppåt. Och det har jag verkligen ingenting emot, toppen om man har råd!! Och jättefina kan de vara också! Men verklighetsuppfattningen när man hänger här är att sådana ringar är väldigt vanliga idag.

Så tittar jag i min vänkrets. Vanliga tjejer med hög utbildning och relativt bra inkomster (& liksasinnade fästmän). Alla har förlovningsringar i prisklassen 3000-6000 kr, och att vigselringen sedan kommer att kosta kanske 6000-10000 kr.

Är det någon annan som har fått lite skev verklighetsuppfattning av att hänga här? Jag blev bara så full i skratt åt mig själv när jag kom på mig med att tänka, "har jag ett pyttering jämfört med "alla" andra". Herregud! *slå sig själv i huvudet* :D Älskar dessutom min underbara fantastiskt vackra ring, för att inte tala om fästmannen fråga (off topic)!

För att klargöra: Priset på ringen spelar verkligen ingen roll och har ingenting med kärleken mellan kvinnan och mannen att göra. Och alla förlovningsringar har samma emotionella värde, oavsett vad den kostade.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-04 16:06
    "Älskar dessutom min underbara fantastiskt vackra ring, för att inte tala om fästmannen ifråga (off topic)!"

Skulle det ju stå. :)
  • Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)
  • Mysullis
    emzerus83 skrev 2011-10-04 16:14:10 följande:
    Vi har nog olika syn på detta verkar det som för jag tycker jag att sett alla möjliga sorters ringar o prisklasser :)

Huvudsaken är ju att DU är nöjd med din ring och din fästman ;)
    Håller med dig om att folk köper ringar i alla möjliga prisklasser om man tittar på ex "visa-din-ring-trådar". Men jämfört med min verklighet, är det väldigt många här som har megaringar. I min verklighet har typ inte en enda megaringar. Skrattande

Jag är väldans nöjd med ring och tillhörande fästman. Eller vänta, fästman med tillhörande ring kanske det blir. Haha! Skrattande
  • Mysullis
    raring skrev 2011-10-04 18:22:49 följande:
    Men om man bara kommer ihåg detta emellanåt så tycker jag att bröllopstorget är en jättebra sajt. I like! 
    Jag håller helt med dig om att detta är en jättebra sajt! Det är mer tankarna i mitt eget huvud jag skrattar åt. Glad
Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)