knyttan skrev 2011-10-04 19:16:14 följande:
Man får nog ge BT lite tid tror jag... och kanske sig själv också lite tid till att vänja sig vid att man ska gifta sig!
Så här menar jag: att när man kanske precis har bestämt sig så är det en jättegrej och man börjar kanske hänga massor på ställen som BT för att man inte vill (hrm) nöta hål i huvudet på alla runt om kring en som inte tycker att ens eget förestående bröllop är kanske den viktigaste världshistoriska händelsen sedan upptäckten av Amerika... Och då är det lätt att få en bröllopsöverdos av allt, kanske speciellt om man inte varit en sådan person som har planerat sitt brölloplångt innan man hittade sin man... och här finns verkligen allt i kvadrat, från diskussionstrådar om hur man bäst gör sina egna inbjudningskort, till hur man bäst sprätter en miljon på bröllopet.... och så tar det ett tag innan man liksom har smällt allt detta och börjar kunna ta ställning till vad man själv vill med sitt eget bröllop. För som du sa så är det ju väldigt lätt att tro att "alla andra har" och att man "måste si eller så".
Jag själv kände så ibörjan att man började läsa om allt som andra gjorde för sina bröllop och att de grejerna ar helt obligatoriska liksom... Men efter att ha varit här på BT mer än ett år så har det liksom fallit på plats, och jag struntar fullkomligt i att andra har pussklockor, favors, toalettkorgar och ringkuddar, eller lägger 20-30 tusen spänn på sin ring. Jag har istället helt enkelt insett att jag inte ens gillar guld-och diamantringar och skulle inte ens skaffa en om jag så skulle gifta mig med Bill Gates...
Jag håller verkligen med. BT har fått mig att liksom bli mätt på allt onödigt, och jag har lättare att prioritera nu eftersom jag vet vad jag gillar i längden och vad som jag helt struntar i.