• Jane

Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)

Jag tycker samma sak som TS, när man är ny på BT och ser vad alla andra skriver egentligen, man börjar undra om det är sant eller överdriver alla? BT och alla diskussionsforum har hjälpt mig att omprioritera som F*N. Har man funnit kärleken så kommer man leva med den även om man inte gör något bröllop, så är det bara.

Min och min mans ring kostade tillsammans 2 000:- och nej jag surade inte över att den var för billig eller för liten. Jag är jättenöjd med den, inget blingbling inga stenar, bara vanligt guld, väldigt enkel ring. Hade den haft bling på sig hade jag aldrig vågat ha den på mig. För det första hade jag aldrig låtit min man ödsla pengar på något onödigt. Jag hade gift mig med honom även om han böjt en ståltråd runt mitt finger.

04.08.2012
  • Jane

Jag har kanske en speciell åsikt om detta... jag tycker att en ring inte är en symbol för kärleken, utan det är en accessoar, vi valde att ha en ring för att det är "tradition" annars hade vi helst sluppit och vi är inte accessoar älskare, men det är inte därför jag säger emot. Jag undrar varför egentligen, väljer man att spendera så mycket pengar på en accessoar, ÄVEN om man har råd med det??
    Jag tycker inte man har någon respekt för pengars värde...men det är min åsikt.

Och känner man att man har behovet av att slösa pengarna på något, varför inte boka en lyxsemester man kommer komma ihåg?? Menar inget illa med detta men det är min åsikt...

04.08.2012
  • Jane

LoppanV: Jag ville bara ställa en diskussionsfråga, jag undrar bara varför man väljer att lägga extra/mycket pengar på bröllop eller ringar. jag menade absolut inget personligt mot dig. Det jag ville få sagt är att det finns t.ex. Brudklänningar som är jättefina, eleganta och har kvalitet för 3000:- Då tycke jag det är onödigt att lägga 20 000:- för något som är samma fast dyrare. Och oftast får man ju betala mycket för just märket. Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Bröllopet i sin tur kommer vara en dag bara och om 20 år kommer man inte minnas vad man åt för mat på festen, hur dekorationerna såg ut, hur tårtan var osv. Man kommer minnas att man gifte sig med sin kärlek. Så det är därför jag undrar varför man påkostar ett bröllop (jag vill säga "i onödan") när detaljerna inte spelar någon roll. Jag menar inte att man inte ska ha god mat eller fin dekoration men man behöver inte ösa på. Angående ekonomin så var det inte personligt, jag menar att även om man har det bra eller dåligt ställt så visar man inte respekt mot pengars värde när man slösar i onödan. Vad jag menar med "slösa i onödan" är att det är något som inte är bestående. Ett personligt exempel är att jag t.ex. inte har någit jobb, min inkomst ligger på 5 000kr/månad och jag går inte och köper designerskor. Inget illa menat, det är min åsikt och alla har väl rätt till en?

• Jane
    sofi 88 skrev 2011-10-06 17:28:51 följande:
    Men det där med att lägga pengar på något som inte är bestående, en resa består ju tillexempel aldrig längre än resans längd och visserligen bilderna om man får till några av resan?
    En resa tycker jag är bestående, inte bara pga vistelsetiden och foton, utan minnet kommer ju finnas kvar av resan om man har besökt speciella platser osv. Det är ju något man kan berätta om för sina barnbarn t.ex. "När jag var i new York såg jag......." Men när man berättar för barnbarnen om sitt bröllop kommer man inte säga " vi åt ........ och drack ........" Glad Det var lite det jag ville få fram, sorry om det missuppfattades. Som du själv sa, alla prioriterar olika och det är sant!

efter tenta shopping?! hahah nu väckte du minnen!
Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)