• LoppanV

Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)

Varning, skiver från iphonen därför ingen radbrytning. När jag började läsa här fick jag en helt annan känsla. Snarare att det inta var så många som hade ringar i den prisklassen då jag faktiskt letade inspiration till en dyrare ring. Självklart skulle jag aldrig se ner på någon med en enkel silverring, jag skulle inte ens lyfta på ögonbrynet för det är så individuellt. Och självklart tror väl Ingen att lycka och kärlek sitter i ringen och dess materella värde. Ringen är viktigt för mig. Använder jämt smycken och framför allt ringar. Sambon älskar att skämma bort mig på alla sätt och vis både med dyra materiella saker men också enklare mysiga hemmakvällar. För honom fann det inget snack om saken när det kom till dimanter storlek större. Men jag kan ärligt inte försvara vårat val av ringar mer än jag kan försvara en dyr handväska à 8000,- . Ibland känns det helt galet men samtidigt så har vi ju de möjlighterna. Jag skulle aldrig låna till en ring, jag skulle inte heller låta våran vardagliga ekonomi påverkas av ringköpet. För mig handlade det inte om att det bara fanns en ring jag kunde tänka mig och den var dyr. Jag skulle troligtvis bli nöjd med en ring från h&m men Min sambo vill ge mig det här och jag kan inte vara annat än tacksam.

• LoppanV

Fast för oss handlar det inte om ett behov av att "slösa" pengar. Det hade vi kunnat göra på tusen andra saker. Då känns det bättre att lägga pengarna på någonting som förhoppningsvis ska sitta på mitt finger resten av livet än t ex en värsting-TV. Jag kan dessutom berätta att vi kommer åka på en lyxig förlovningsresa också så jag kommer nog inte glömma bort förlovningen i första taget. Att anta att vi inte har någon respekt för pengar tycker jag känns väldigt onödigt då du inte vet någonting om oss och vår ekonomi mer än att vi har det bra ställt. Däremot undrar jag om du tycker så om alla som har lite pengar över som väljer att lägga de på, i dina ögon onödiga saker? Har man inte respekt för pengar när man väljer att spendera de? Som jag skrev innan. Självklart älskar inte vi varandra mer än någon annan och självklart är det inte ringarna som vårat äktenskap kommer att byggas på. Jag har full förstålse för att alla inte proriterar lika och jag skulle aldrig se ner på någon med en ring som inte kostar massa pengar, jag skulle inte ens reflekterna över det. Däremot kan jag tycka att det är tråkigt att många har så svårt att acceptera när andra väljer att kosta på sig saker. Detta tycker jag gäller det mesta här på BT. Man måste inte ha förståelse eller hålla med men någonstans måste man väl kunna acceptera andras val. Vilket jag ofta får en känsla av inte alla gör. Men detta är bara min åsikt och förlåt om det blev lite OT. Nudax: Hade det bara handlat om att visa upp för andra att man har råd hade jag skrivit rakt ut vad min ring kommer att kosta och det gör jag inte. Så där tycker jag nog att du har fel, åtminstone när det kommer till mig och min sambo.

Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)